Ți-ai imaginat vreodată cum ar arăta o Românie fără fum? Deși pare utopic la prima vedere, nu e imposibil. Misiunea este începută deja cu succes de Philip Morris România și preîntâmpină nevoile celor care fumează și ale celor din jurul lor. Fabrica companiei din Otopeni este un adevărat promotor al schimbării, iar investițiile în unitatea de producţie a consumabilelor pentru IQOS nu se opresc, nici măcar într-o perioadă cu multiple provocări cum este cea pe care o trăim acum.

„Sunt mândru de tot ce am reușit să realizăm în ultimii ani. Din 2017, Philip Morris International a făcut investiții semnificative în România: aproape 600 de milioane de dolari în unitatea de producție din Otopeni. Aceste investiții au transformat fabrica de la Otopeni dintr-o fabrică de țigarete într-o unitate de ultimă generație care produce consumabile pentru IQOS, dispozitivul care încălzește tutunul. În prezent în fabrica noastră sunt disponibile cele mai moderne linii de producție, iar cei 1.200 de angajați sunt foarte bine pregătiți”, a declarat Joao Brigido, Manufacturing Director al fabricii Philip Morris România și unul dintre liderii schimbării.

Procesul inițiat de Philip Morris de înlocuire a țigărilor cu alternative mai puțin dăunătoare, ce sunt fundamentate științific încorporează o viziune care este în beneficiul sănătății publice și mai puțin orientată către profit. Chiar și pe timp de pandemie, inovarea a fost în continuare principala forţă prin care un business de talia Philip Morris s-a transformat, a avansat și a reconfigurat comunitățile. Fabrica din județul Ilfov reprezintă un adevărat model de transformare prin inovare, fiind prima de acest tip din cadrul organizației care a instalat o tehnologie modernă de imprimare digitală, ce permite un răspuns rapid și flexibil la cerințele clienților.

Fabrica din Otopeni este esențială pentru

strategia Philip Morris International de a construi un viitor fără fum. Din perspectiva proiectelor prezente și viitoare, până la finalul anului 2023, investim în unitatea noastră de producție peste 600 de milioane de dolari. Una dintre responsabilitățile mele va fi implementarea planului asociat acestor investiții. Datorită lor, vom putea să livrăm un portofoliu tot mai mare de produse către piețele noastre de clienți, iar acest lucru înseamnă, pe lângă echipamente noi sau îmbunătățirea celor existente, și formarea și dezvoltarea capacităților oamenilor noștri.

Joao Brigido, Manufacturing Director al fabricii Philip Morris România

Curioși să aflăm cum este să gestionezi o fabrică modernă care a dat deja tonul unui viitor fără fum, Joao Brigido ne spune că de multe ori, lucrurile pe care le privim ca pe niște provocări sunt, în fapt, oportunități uriașe. Acest mod sănătos de raportare la provocările care se aștern se resimte și la nivel business, unde Philip Morris livrează cele mai bune produse consumatorilor din peste 50 de piețe. Însă varietatea acestor produse construite într-un mod agil, cu un puternic accent pe calitate, nu se poate realiza decât cu o echipă puternică.

„Oamenii noștri sunt cheia pentru a realiza acest lucru. Echipa noastră a crescut rapid în ultimii ani și asta a însemnat că a trebuit să devenim foarte agili în integrarea colegilor noi, în creșterea capacităților acestora, precum și în sprijinirea creșterii și dezvoltării liderilor noștri. În același timp, avem în față un nou proiect de infrastructură și tehnologie, noi sisteme și platforme cu un grad ridicat de digitalizare, care ne conduc către `industria 4.0`. Asta înseamnă că este, de asemenea, foarte important să ne sprijinim oamenii în stăpânirea competențelor digitale și a tehnologiei”, spune Joao Brigido.

Mai mult, angajamentul prin care Philip Morris construiește un viitor mai bun pentru generațiile care vor urma se vede și în planurile de reducere a emisiilor de carbon, în acord cu tendințele locale și globale. Compania și-a setat deja un plan ambițios, dar necesar, care va schimba paradigma asupra modului în care cei mai importanți actori din business se raportează la comunitățile pe care le deservesc. Fabrica din Otopeni va deveni neutră din punctul de vedere al amprentei de carbon până în anul 2024, un exemplu de dezvoltare durabilă, cu o mentalitate demnă de urmat.

În prezent, chiar și în ciuda unui mediu volatil pe piața de energie care generează permanent noi provocări, Philip Morris lucrează constant la eliminarea pierderilor și analizează atent sursele alternative de energie disponibile în piață.

„Acum extindem aceste capacități în conformitate cu nevoile noastre de producție, într-o zonă recent renovată. Investițiile vizează și domeniul sustenabilității, iar aici ne propunem ca fabrica să devină neutră din punctul de vedere al amprentei de carbon până în anul 2024 (...) Sustenabilitatea a devenit din ce în ce mai importantă pentru dezvoltarea pe termen lung. În fabrica noastră, ne-am concentrat pe proiecte și inițiative cheie de sustenabilitate și am inclus acest aspect în planul nostru strategic de transformare. Sustenabilitatea este o parte integrantă din ce facem acum, de la lucrul în siguranță și grija față de angajații noștri, până la concentrarea asupra ideilor de dezvoltare durabilă care ne vin chiar de la aceștia. În plus, avem o stație nouă și performantă de tratare a apelor uzate, avem activități de reciclare și reducere a deșeurilor și proiecte viitoare pentru surse de energie regenerabilă”, a mai precizat directorul fabricii Philip Morris România.

Philip Morris, un aport de plusvaloare, într-o economie provocatoare

Nu mai încape îndoială că Philip Morris România a devenit un jucător cheie în economia românească, atât din punct de vedere al investițiilor, al contribuțiilor virate la bugetul statului, cât și din perspectiva exporturilor de produse din tutun încălzit care în 2021 au depășit exporturile de țigarete. 92% din producția fabricii din Otopeni este exportată în 54 de piețe de pe 5 continente. În plus, produsele din tutun încălzit sunt în top 5 exporturi, la categoria de produse agro-alimentare.

Mai mult, Philip Morris România joacă un rol esențial în adoptarea de noi tehnologii, un proces accelerat semnificativ de pandemia de COVID-19, cu efecte vizibile deja la nivelul locurilor de muncă. Însă, în timp ce investesc în noi tehnologii de automatizare care susțin luarea deciziilor și cresc eficiența și reziliența, companiile trebuie să-și pregătească angajații pentru aceste schimbări, să ofere oportunități de învățare și să le explice ce impact vor avea aceste transformări asupra vieții lor. Promotorii inovației din cadrul Philip Morris fac deja acest pas pentru că sunt conștienți că tot mai multe profesii încep să depindă de abilitățile digitale. Fabrica din Otopeni este, așadar, un exemplu care sprijină procesul de tranziție și de recalificare al propriilor angajați, pentru a-i echipa cu abilitățile necesare meseriilor de viitor.

La nivel local, fabrica Philip Morris România din Otopeni cumulează aproape 3% din forța totală de muncă angajată în industrie din județul Ilfov, unul dintre cele mai importante centre economice din țara noastră.

„Digitalizarea este un element important pentru ca afacerea noastră să devină mai agilă, iar fabrica din Otopeni nu este o excepție. Depunem eforturi semnificative pentru a construi competențele digitale și tehnice ale colegilor noștri. Vrem să fim pregătiți pentru prezent, dar, mai ales, pentru viitor”, a concluzionat Joao Brigido, Joao Brigido, Manufacturing Director al fabricii Philip Morris România.

Sursa foto: Philip Morris România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri