Inflația și modificările recente din Codul Fiscal determină antreprenorii români să investească în digitalizarea și automatizarea proceselor în firmă pentru a reduce cheltuielile cu până la 35%. Astfel, cererea pentru soluții software a crescut cu 30% în perioada ianuarie-septembrie 2022 comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, arată datele NextUp, una dintre cele mai mari companii de software pentru business din România.

Companiile locale investesc între 1.000 și 8.000 euro în soluții de gestionare a întregii afacerii, cum sunt sistemele ERP, soluții software integrate, pentru a automatiza procese de muncă cu scopul de a simplifica activitatea angajaților și de a elimina erorile umane. De asemenea, interesul pentru soluții software în cloud, cum este aplicația de salarii și documente ale angajaților, a crescut cu 30% pe parcursul anului, companiile investind într-un astfel de program între 500 și 3.000 euro, potrivit NextUp, care are peste 5.000 de clienți, dintre care majoritatea companii românești.

“În lupta cu inflația, pentru a preveni pierderi majore, antreprenorii români se uită cu mai multă încredere la sistemele informatice bogate în funcționalități specifice industriei lor, capabile să preia din sarcinile manuale ale angajaților, economisind astfel resurse și în consecință, bani. Mai mult, modificările legislative de anul acesta sunt în practică dificil de implementat, sunt o muncă în plus. Iar acest lucru poate fi evitat cu softul potrivit. Primim tot mai multe cereri de la companii de tip IMM, cu precădere din domeniile ecommerce și retail, dar și de la companii cu activitate de producție – băuturi, panificație și patiserie, îmbrăcăminte, servicii și distribuție”, declară Roxana Epure, Managing Partner NextUp (foto).

În paralel, antreprenorii români investesc în soluții de digitalizare și automatizare customizate pe nevoile afacerilor lor, reprezentând funcționalități dezvoltate de la zero special pentru operațiuni specifice din fiecare firmă, cum ar fi trimiterea automată a documentelor către clienți, notificări și avertizări despre stocuri, prețuri - pentru a nu lăsa acțiunile de management pradă erorilor umane - raportări în timp real, pentru decizii rapide și adaptate situației momentului. Cererea pentru astfel de soluții personalizate a crescut cu 30% în acest an, fiind o tendință pe piața de dezvoltare software.

Totodată, companiile românești investesc tot mai mult în creșterea competențelor digitale ale angajaților. Prin urmare, cererea pentru servicii de training specializate personalizate în utilizarea programelor de tip ERP și softurilor de salarizare a înregistrat o creștere de 50% în 2022 față de anul trecut.

“Crearea de soluții customizate reprezintă o tendință accentuată în cererea companiilor pentru soluții de digitalizare, din dorința de a îmbunătăți fluxurile de lucru și de a oferi clienților lor o experiență îmbunătățită. Concurența mare de pe piață, completată de intenția de a reduce costurile și a-și asigura cash flow-ul, determină antreprenorii români să investească mai mult ca niciodată în automatizări și digitalizare. Și investesc atât în operațiuni de business, cât și creșterea competențelor digitale ale angajaților, solicitând organizarea de traininguri aprofundate în folosirea programelor ERP și de salarizare. Iar acesta este doar începutul. Vom vedea investiții foarte mari în soluții software și o digitalizare în masă în mediul antreprenorial românesc”, explică Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri