7 Noiembrie 2022

Când merg românii la mall? Oana Diaconescu, IULIUS: Sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi la shopping



Pandemia a schimbat comportamentul de consum al românilor, făcându-i să iasă mai des din casedupă doi ani de izolare. În plus, integrarea birourilor în spațiile comerciale i-a făcut pe consumatorii din țara noastră să se ridice de pe scaune pentru o tură scurtă prin mall. ”Sâmbăta nu mai este cea mai aglomerată zi la shopping. Zilele de miercuri și joi au început să se aglomereze la fel de mult de când spațiile de birouri sunt în complexele comerciale”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS, în cadrul evenimentului retailArena.

IULIUS a început integrarea spațiilor de birouri în cadrul complexelor comerciale încă din 2012, un proiect pe care Diaconescu îl numește ”un pariu câștigător”.

„Am observat că în clădirile de office care au dezvoltată şi o funcţie de retail rata de reîntoarcere a fost cu 15% mai mare decât în cazul celor care sunt simple destinaţii de birou. Dacă înainte de pandemie, sâmbăta atingeam cele mai mari recorduri de trafici şi vânzări, acum se adaugă weekendului şi zilele de miercuri şi joi, fiind zilele când angajaţii care lucrează în regim hibrid revin la birouri”, a declarat Diaconescu, în prima zi a retailArena.

Tot după pandemie, după cum a precizat Diaconescu, retailerii din mall-uri s-au concentrat pe creșterea digitalizării și pe regândirea conceptelor unităților deținute.

”Procesul traversat în prezent este următorul: concept-modul în care e aranjat magazinul-produs-experiență. De exemplu, avem cazuri de mici businessuri autohtone care s-au transformat în hub-uri de socializare”, a completat aceasta.

În plus, Diaconescu susține că, în ciuda dezvoltării segmentului online, mall-urile rămân un motiv de socializare pentru români.

”În prezent, ne aflăm la nivelul anului 2019, anul de referință în business, chiar am depășit anumiți indicatori după calculele noastre de până acum”, a mai spus aceasta.

În 2022, compania IULIUS a inaugurat două magazine Sinsay, unul în Iulius Mall Iaşi şi unul în Family Market Miroslava (Iaşi), cu rezultate foarte bune; în prezent, desfăşoară un proiect de anvergură pentru Palas Iaşi, care a presupus relocări complexe ale unor chiriaşi internaţionali, inclusiv transformarea unui nivel pentru a aduce, în premieră, în regiune, un magazin Peek & Cloppenburg; se pregătește de inaugurarea celui de-al doilea McDonald`s Drive Thru din Iași în proiectul Family Market Bucium, care va fi finalizat în curând şi a inaugurat la Iulius Town Timişoara o componentă nouă, Shop Express, o zonă premium cu operatori cu specific culinar. De asemenea, au fost extinşi la nivel de reţea IULIUS unii operatori existenţi, în vreme ce segmentul de food & beverage are realizări foarte bune, atât prin vânzările directe, cât şi din serviciile de delivery.

Evenimentul Retail Arena este organizat de wall-street.ro și Retail.ro, VTEX fiind Main Partner, iar FAN Courier, Online Commerce Day Partner. La categoria Gold Partners intră Cargus, P3 Logistics Parks, Carrefour, Oney, Sameday, iar la Silver Partners îi găsim pe Motorola, Raiffeisen Bank, DWF, Mastercard, GUN Media, Ortec, RTB House, CustomSoft, BaseLinker, Emag, AFI Europe, VIVO!, Environ, Answear, TBI Bank, OLX Business, Offerista, Altex, dar și dm drogerie markt, Httpool și Jidvei. La categoria Sponsor îi avem pe Optimized, MTH Digital, Innoship.



Citeste si