PTT Express, membru Filadelfia Group, și memex, parte din grupul Memento, s-au unit sub brand-ul PTT Express care țintește să devină un jucător important pe piața internă de curierat greu pentru business-uri, menținând în continuare rețeaua de curierat internațional pentru persoane fizice.

PTT Express a absorbit memex, Memento Group (din care face parte și Christian Tour) și Filadelfia Group dându-și acum mâna pentru a activa pe piața de curierat intern și internațional. Compania va profita de capacitățile logistice ale celor două grupuri, având ca obiectiv servirea clienților corporate la nivel național. În prezent, PTT Express are 10 depozite în România și trei hub-uri regionale, la Arad, la Sebeș și la București.

Flota companiei numără 100 de vehicule, atât proprii cât și prin sub-contractori, dar se va mări, una dintre nevoile cheie fiind aceea de a avea doi livratori pentru fiecare mașină. În zona Bucureștiului, PTT Express se va folosi și de infrastructura existentă a Memento Group pe partea de vehicule electrice, în timp ce vehicule de mare tonaj (inclusiv camioane de 24 de tone care transportă coletele, dar și paleții, între hub-urile regionale) fac și ele parte din flotă. Numărul angajaților PTT Express depășește 100 la ora actuală, iar numărul va crește.

„Românii de peste hotare încep, tot mai mult, să revină acasă și, în acest context, trimit obiecte tot mai voluminoase înapoi în țară”

- Cristian Pandel, Președinte Memento Group

„Viziunea noastră este să devenim cel mai important jucător din piața de curierat rapid, pe categoria de colete grele (30-70 kg), la nivel național și CEE,” a spus Lucian Aldescu, CEO-ul PTT Express. Aldescu deține o cotă de 10% din PTT Express, în timp ce Filadelfia Group are 55%, iar Memento Group restul de 45 de procente. În urma acestui parteneriat, investițiile vor viza și partea de tehnologie integrată prin POS-uri, cu scopul îmbunătățirii experienței clienților.

PTT Express vrea să intre în parteneriate cu diverși retaileri pentru a oferi soluții de curierat, nivelul B2B fiind singurul viizat pe plan național. Reprezentanții companiei afirmă că PTT Express vrea să intre pe o nișă de curierat care ajută la maximum clientul, echipele de doi curieri fiind capabili, de exemplu, să care obiectele grele comandate până în interiorul casei persoanei care așteaptă respectivele obiecte. În plus, curierii vor intra și în programe de training pentru a putea să și instaleze electrocasnice sau alte feluri de aparatură pe care o livrează.

Serviciile de curierat ușor se vor concentra, în viitor, tot mai mult pe lockere

Ioan Sighiartău, CEO Filadelfia Group, a subliniat că, în contextul creșterii costurilor de transport asociate situației internaționale, PTT Express nu se poziționează ca un curier ieftin, ci unul de calitate. Volumele de livrări ale PTT Express sunt în zona a 70.000 de livrări pe zi, dintre care o treime sunt internaționale, iar două treimi sunt naționale. Un nou hub logistic de 2 milioane de euro menit să deservească zona de sud a țării se va deschide anul viitor. Acesta va fi localizat în Chitila și va avea o suprafață de 7.000 mp.

Istoricul PTT Express se leagă de românii de peste hotare

PTT Express a fost lansat în 2010, pentru a răspunde cererii românilor din Italia, Franța și Spania de a trimite pachete acasă. În primii 10 ani de activitate, serviciul a funcționat sub numele „Poșta Tabita Tour” înainte de a primi o nouă titulatură. Ulterior acestei schimbări, curieratul intern, transportul de marfă paletizată, dar și transportul la domiciliu au devenit parte a ofertei companiei.

În 2021, PTT Express a avut o cifră de afaceri de aproximativ 1,8 milioane de euro, iar în prima jumătate a anului acesta cifra de afaceri a atins deja pragul de 1 milion de euro. Ținta pentru acest an este atingerea unei cifre de afaceri combinată, post-fuziune, de 3 milioane de euro.

Fuziunea cu memex vine pe fondul dorinței tot mai mari a clienților de a folosi lockere

Compania memex, cu un portofoliu de clienți din domeniile IT, fashion și din zona de e-commerce, a fost pusă pe picioare în cadrul grupului Memento pentru a distribui colete ușoare (cu o greutate de maximum 5 kilograme). Cu o cifră de afaceri de 240.000 de euro în 2021, compania avea, anterior fuziunii, o flotă de 24 de autoutilitare sub-contractate.

Cristian Săndel, șeful grupului Memento, consideră că această mutare are sens din moment ce, tot mai mult, business-urile caută să transporte lucruri tot mai voluminoase, iar clienții finali care așteaptă aceste produse caută o experiență eficientizată cu curierul. În plus, a spus Săndel, numărul românilor care se întorc acasă crește ca urmare a pandemiei și a climatului economic din vest, iar asta înseamnă că tot mai mulți trimit obiecte voluminoase înapoi în țara de origine.

Tot acesta este de părere că, în viitor, afacerea de curierat se va muta, tot mai mult, către lockere, clienții dorind mai degrabă să meargă personal să ridice produsele oricând au posibilitatea în loc să aștepte după curier. Această situație duce și la creșterea eficienței livratorilor, căci, pe viitor circa 60-70% din traficul de colete mici va fi pe latura de locker (ca, de pildă, easybox), iar asta permite un număr de aproximativ 400 de livrări pe zi per livrator, față de doar 70-90 de livrări door-to-door pe zi.

Sursa foto: PTT Express

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri