Prin ce transformări va trece gigantul francez al retailului în 2023? Carrefour România a anunțat deja un parteneriat cu Capgemini pentru a deveni o companie de ”retail digital”. Cum se va vedea acesta la nivelul clienților? Ne ajută cu răspunsuri Gabriela Stănică, Chief Information, Data Officer & eCommerce Director la Carrefour România.

”Nu cred că vom asista la transformări majore anul viitor. Probabil că vom experimenta o penetrare mai mare a pieței cu zona de quick-commerce, cu funcționalități de «buy now, pay later»”; spune Gabriela Stănică.

De asemenea, am putea vedea o dezvoltare a părții de automatizare de procese pentru eficientizarea muncii manuale din magazin și o accelerare a ofertelor personalizate, a promoțiilor în funcție de de istoricul tău de client. Experiența de cumpărături va fi tot mai personală, mai ”granulată”, ne va identifica mai bine preferințele și ne va oferi mult mai multe informații și promoții pe baza datelor noastre.

Reprezentanta Carrefour România ne asigură că am putea avea rapid și opțiunea de quick-commerce - livrare în 15-30 de minute. În ce privește Act for Good, aplicația retailerului, bonul digital ar putea fi altă noutate, ca și un digital wallet pentru gestionarea punctelor de loialitate și o o funcționalitate pentru a recomanda aplicația unui prieten.

Case self-service; am putea avea și magazine Carrefour self-service?

Am putea vedea, de asemenea, mai multe case self-service, dat fiind că acesta este un serviciu tot mai cerut de clienți. Există deja magazine Carrefour în România unde 60% din tranzacții sunt făcute prin casele self-service.

”Nu punem case self-service doar de dragul de a le pune și chiar monitorizăm la nivel de regiune, de oraș, de profil, de clienți și scalăm acolo unde e nevoie cu astfel de case”, explică Gabriela Stănică.

Am putea vedea și magazine self-service la noi în viitorul apropiat? Conceptul de magazin autonom există deja în Carrefour și s-a lansat încă din 2021 în Franța. ”Când și dacă un astfel de magazin va apărea și în România depinde foarte mult de apetitul clienților”, spune Gabriela Stănică, Chief Information, Data Officer & eCommerce Director la Carrefour România. ”Dacă vom constata că acest apetit există, din punct de vedere al tehnologii și vitezei de implementare, tehnic vorbind, suntem gata să lansăm în câteva luni de zile”.

Practic, dacă piața va cere și se va identifica o zonă cu potențial, vom vedea deci și în România magazine Carrefour autonome.

Roboți care să verifice rafturile

De asemenea, retailerul va continua să investească în platforme ce vor optimiza gestiunea stocurilor și munca angajaților din magazin.

”Investigăm și soluții cu roboți, care verifică în magazin dacă produsul e la raft, dacă dacă trebuie să fie reumplut raftul, dacă prețul e corect etc. Un alt exemplu concret unde am putea folosi tehnologia și platforma: de ce să nu avem tot timpul pâinea caldă la raft?” spune Gabriela Stănică. ”Am putea vedea în curând astfel de servicii și mult mai multe urmează. Urmează o grămadă de proiecte și sperăm ca clienții noștri să se bucure de ele în magazin și în zona de online”, conchide reprezentantul Carrefour România.

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri