Rețeaua de restaurante de tip fast food Makarun, specializată în preparate din paste, vrea să intre pe piața din România și caută un partener căruia să îi cedeze franciza master pentru a dezvolta o rețea care ar putea ajunge la 30 de locații în următorii cinci ani.

Wall-Street.ro a stat de vorbă cu Przemysław Robert Tymczyszyn, co-proprietar al Makarun Spaghetti and Salad și cu Raluca Voicu, Managing Partner Franchwise, compania care are mandatul de a ceda master franciza poloneză pe piața locală, despre potențialul de extindere a afacerii în România.

Suntem siguri că suntem un concept atractiv de fast food care oferă preparate din paste, iar piața românească are o nișă interesantă pentru acest tip de mâncare. Este o oportunitate de care trebuie să profităm!

Rezultatele înregistrate de locațiile noastre din Polonia sunt foarte bune, iar, pe baza tuturor indicatorilor, suntem siguri că România este următorul nostru mare pas în expansiunea internațională”, a declarat, în exclusivitate pentru wall-street.ro, Przemysław Robert Tymczyszyn.

Reprezentantul Makarun a vizitat mai multe mall-uri și centre comerciale din România, alături de reprezentanții Franchwise, pentru a evalua viabilitatea extinderii francizei poloneze pe piața locală de fast-food.

„Credem că nu există niciun jucător local care ar putea avea forța și puterea - în termeni de concept și branding - pentru a construi o rețea națională. Este suficient loc pe această nișă în România, iar Makarun vine cu o serie de avantaje, cum ar fi servirea rapidă, calitatea ridicată a preparatelor, realizate din ingrediente premium, dar vândute, totuși, la prețuri competitive.

Am avut și câteva contacte cu afaceri românești deja consacrate. De exemplu, l-am întâlnit în birourile noastre pe domnul Radu Lupaș, COO Salad Box, care m-a încurajat să vin, să vizitez și să-mi dezvolt brandul în România”, ne-a dezvăluit Tymczyszyn.

Sursa foto: Marakun

Rețeaua Makarun are potențialul de a ajunge la peste 30 de locații în România

În prezent, Makarun caută un partener care să preia franciza master, un partener care să demareze expansiunea rețelei de fast-food din Polonia pe piața din România.

Căutăm parteneri care înțeleg cum funcționează afacerile gastronomice și afacerile în regim de franciză care pot fi scalate. Suntem siguri că franciza noastră master poate construi o rețea de peste 30 de locații în România”, ne-a mai spus Tymczyszyn.

Acesta este însă planul pe termen lung, adică între 5 și 7 ani. Potrivit antreprenorului polonez, în primul an de activitate, planul realist este de deschidere a 2-3 locații în România. În primii 3 ani, strategia gândită de Makarun indică posibilitatea depășiri pragului de 10 locații. După 5 ani de la lansare, rețeaua Makarun din România ar putea ajunge la 30 de locații și chiar mai multe.

Potrivit antreprenorului polonez, profilul antreprenorului care ar putea transforma franciza Makarun într-un succes pe piața din România ar trebui să includă o înțelegere a afacerilor de tip fast-food, care să cunoască foarte bine care ar fi cele mai bune spații comerciale și mall-uri în care să extindă rețeaua.

Raluca Voicu, managing partner Franchwise, ne-a explicat că le caută celor de la Makarun investitori care sunt deja prezenți în zona de alimentație publică, care ar putea vedea potențialul de a dezvolta un produs complementar cu afacerea Makarun și care au deja acces la locații cu potențial.

Totodată, investitorii sau antreprenorii care și-au dezvoltat deja echipe operaționale puternice și cu experiență ar putea transforma franciza Makarun într-un business foarte profitabil.

„Ne-am făcut deja cercetările și analizele. Toate condițiile sunt deja stabilite pe baza experienței internaționale a celor de la Makarun și a noastră, a celor de la Franchwise. Au fost făcute studii de piața locală și am adaptat toată strategia Makarun pentru lansarea locală.

Acum obiectivul nostru este alegerea partenerului potrivit care să împărtășească cu noi aceleași valori, viziune și să se angajeze împreună în planul de lansare”, ne-a explicat și Raluca Voicu.

Potrivit reprezentantei Franchwise, potențialul partener de afaceri ar trebui să pregătească un buget între 150.000 și 200.000 euro pentru investiții, pentru a acoperi costurile pentru drepturile de master-francizor și în deschiderea primei locații din România.

Taxa pentru master-franciză este de 100.000 de euro, la care se adaugă un buget recomandat de investiții între 70.000 și 80.000 de euro.

Citeste si:

    Redevența lunară va fi stabilită undeva între 5% și 7% din cifra de afaceri. În ceea ce privește producția de mâncare, francizatul va trebui să acopere 35% din costuri. Master-francizorul va avea și dreptul de a subfranciza.

    Surprins de prețurile mai mari din România

    Așa cum menționam mai sus, antreprenorul polonez a vizitat România și a fost surprins de calitatea centrelor comerciale de la noi, dar mai ales de prețurile pe zona de fast-food.

    Mi-am făcut temele. Am fost foarte surprins de nivelul și standardul mall-urilor locale. Mi-a plăcut foarte mult nivelul de comercializare din cele mai bune mall-uri din București, care sunt destul de apropiate de standardele poloneze. Este un alt aspect care ne-a făcut să considerăm că România este o alegere potrivită pentru extinderea rețelei noastre.

    Citeste si:

      Cel mai mare minus este numărul mic de locații disponibile în zonele cele mai bune de tip food court din centrele comerciale, dar avem o idee cum putem să rezolva această problemă”, ne-a mai spus Przemysław Robert Tymczyszyn

      Antreprenorul polonez ne-a dat de înțeles, însă, că nu are doar o idee, ci și o soluție prin care locațiile Makarun să-și facă loc zonele de food court din cele mai atractive centre comerciale și mall-uri.

      În ceea ce privește planurile de extindere a celor de la Makarun la nivel global, compania are planuri de extindere în Algeria, în zona Golfului Persic, dar și în Balcani.

      Sursa foto: Makarun

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Adrian Ungureanu
      Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri