Grupul petrolier maghiar MOL intentioneaza extinderea pe piata carburantilor si a gazelor din Romania, Romgaz fiind cea mai importanta tinta de preluare
MOL este interesata de achizitia Romgaz, pe care il considera "o oportunitate de afaceri potrivita strategiei grupului", dar nu exclude nici posibilitatea evaluarii oportunitatilor oferite de unii producatori mici de gaze, a declarat pentru NewsIn, directorul general al MOL Romania, Zsolt Szalay. "Asteptam o decizie a autoritatilor in privinta privatizarii producatorului roman de gaze Romgaz, dar in mod sigur se va reanaliza aceasta potentiala afacere la momentul respectiv", a spus Zsolt Szalay.

Acesta a adaugat insa ca MOL nu exclude nici posibilitatea achizitionarii unor mici producatori de gaze, daca acestia vor fi suficient de interesanti pentru companie din punct de vedere al rentabilitatii si al strategiei de dezvoltare.

In ceea ce priveste posibilitatea cumpararii de actiuni la Petrom, din pachetul de 8% ce revine salariatilor, sau la Rompetrol, oficialul MOL a spus ca grupul petrolier maghiar nu este interesat sa fie minoritar intr-o companie petroliera romaneasca, nici macar in conditiile in care aceasta detine mai multe rafinarii.

Zsolt Szalay a confirmat ca MOL este interesat de oportunitatea achitionarii unei rafinarii pe piata autohtona, desi, in acelasi timp, stie ca, in prezent, nu exista nicio unitate de procesare a titeiului de vanzare.

MOL intentioneaza sa cumpere in 2007 de pe piata romaneasca, doua benzinarii particulare si nu exclude achizitia unei retele de statii, care sa ajute firma sa-si urce cota de piata din Romania la 20%. "Ca urmare a stategiei de crestere organica, de exemplu, pentru anul 2007, am anuntat deschiderea a opt benzinarii, iar pentru 2008 cel putin alte 7. Acestea presupun atat investitii greenfield, cat si brownfiled (benzinarii particulare), atata vreme cat acestea din urma corespund unor standarde acceptabile pentru MOL", a spus directorul general al MOL Romania.

Zsolt Szalay a mai afirmat ca societatea tinteste in acelasi timp si cresterea eficientei benzinariilor si a subliniat ca vanzarile de carburanti per statie au sporit cu 11,4% in primele trei luni din 2007, comparativ cu perioada similara a anului trecut. "Acest trend de crestere s-a mentinut in permanenta, MOL fiind pe locul doi in Romania la volume de carburanti vandute pe statie", a mai punctat responsabilul MOL Romania.

MOL Romania are, in prezent, un numar de 121 benzinarii si doreste sa-si extinda reteaua de statii inclusiv in orasele mici si mijlocii, la frontiere sau pe viitoarele autostrazi. MOL a anuntat la sfarsitul lunii trecute ca va investi in Romania peste 23 milioane de euro, in 2007 si 2008, pentru optimizarea retelei de distributie, prin achizitionarea si/sau construirea a cel putin 15 noi benzinarii.

Compania a inregistrat, in primul trimestru al lui 2007, o cifra de afaceri de aproximativ 114 milioane euro, in scadere cu 5% fata de nivelul de 119 milioane euro, consemnat in primele trei luni ale anului trecut.

In a doua jumatate a lunii aprilie, presedintele Asociatiei Benzinarilor Particulari, Ion Tache, spunea ca aproximativ 15 benzinarii independente au fost scoase la vanzare in ultima perioada, din cauza ca proprietarii lor nu isi permit sa faca investitiile necesare pentru respectarea in totalitate a normelor europene de protectie a mediului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri