Brandul românesc lansat acum 8 ani a deschis 140 de noi cafenele în 2022, depășind 450 de unități în total, răspândite la nivel național în nu mai puțin de 90 de orașe. Acest lucru a însemnat o cifră de afaceri de peste 30 milioane euro la nivel de grup, de două ori mai mare față de anul 2021 și peste așteptările setate la început de an.

Creșterea se datorează expansiunii la nivel regional - în 2022 au intrat 35 de orașe noi pe harta 5 to go.

Dezvoltarea gamei retal, esențială în dezvoltarea brandului

De asemenea, s-au remarcat creșteri la nivel de vânzări: au fost 14,4 milioane de ocazii de consum (vizite în cafenele), cu 15,6 milioane de produse pe bază de cafea vândute și 2,2 milioane de litri de lapte utilizați.

Un factor major în aceste rezultate este dezvoltarea gamei de retail, cu produse exclusive destinate acestui canal, ceea ce a ajutat la consolidarea notorietății de marcă și la creșterea gradului de încercare a produselor sub brandul 5 to go.

„Nu este ușor să păstrăm ritmul de creștere, însă în 2022 am reușit să ne batem propriile recorduri și să dăm noi repere pentru anii ce urmează. Acum, la 8 ani de la lansarea 5 to go pe piața din România, suntem o echipă de peste 230 de antreprenori, cu peste 1,050 de angajați la nivel de grup (...). ...anul acesta, (...) ne dorim să păstrăm ritmul de dezvoltare la 150 de cafenele noi deschise și să atingem o cotă de piață de 55%”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.

2023: alte 30 de orașe vor avea acces la produsele 5 to go

Pilonii strategici pe care se bazează 5 to go în 2023 sunt: dezvoltarea regională, cu un obiectiv de 30 orașe noi care să se adauge pe harta 5 to go, consolidarea prezenței numerice în retail, precum și listarea de noi produse pe acest canal, dezvoltarea gamei de produse bio și vegane sau variante prietenoase cu mediul înconjurător, plus focus pe inovație la nivel de produs, concepte și campanii, menite să crească trafic în cafenele și media de bon.

Aceste direcții se preconizează că vor avea un impact pozitiv asupra cifrei de afaceri, cu estimarea că va atinge 40 milioane euro la nivel de grup, precum și o creștere la peste 1,500 de angajați.

„2023 este pentru noi anul maturizării, deoarece 5 to go face tranziția către un brand multi-channel, a trecut granița HoReCa și își câștigă locul în rafturile din retail. Mai mult decât atât, produsele 5 to go se fac cunoscute în afara țării, unde avem deja prezență în patru țări și ne-am propus să intrăm anul acesta în cea de-a cincea. Avem ținte și recorduri mari de depășit, iar pentru asta vom continua să rămânem conectați la piață, atenți la consumatori și trenduri, flexibili și pregătiți să luăm rapid decizii legat de portofoliu”, a completat Radu Savopol.

Care este investiția într-o cafenea 5 to go

Așa cum wall-street.ro a arătat, investiția totală într-o franciză 5 to go este cuprinsă între 15.000-20.000 euro, incluzând și taxa de franciză de 4.500 euro. Suma poate varia în funcţie de mai mulţi factori importanţi, precum suprafaţa locaţiei, chiria spaţiului, mobilierul sau numărul de angajaţi.

De asemenea, amortizarea investiţiei se face într-o perioadă de un an, maximum doi.

În cazul în care antreprenor dorește să facă o asemenea investiție, echipa 5 to go se ocupă de tot necesarul pentru deschiderea cafenelei: amenajare, dotare cu toată aparatura necesară, relații cu furnizorii, training barista.

Etapa de amenajare și pregătire lansare durează între 3 și 8 săptămâni, în funcție de spațiu și nevoile punctuale identificate.

Sursa foto: 5 to go

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri