Naționalizarea Blue Air nu pare să fi adus vreo soluție la problemele companiei aeriene. La ora actuală, aceasta mai are un angajat și conturile aproape goale, recunoaște șeful Autorității pentru Administrarea Activelor Statului.

Daniel Geantă, președinte al Autorității pentru Administrarea Activelor Statului, a declarat la Digi24 că ”în momentul de față, la Blue Air mai este un singur angajat, directorul economic. Doamna face eforturi considerabile ca să ne pună la dispoziție actele necesare. Am cerut situația financiară, situația creanțelor, a angajaților. În momentul acesta nu avem o situație foarte clară”.

Fostul CEO al Blue Air și-a dat demisia, a explicat Geantă, astfel că acum nu are cine să închidă cărțile de muncă, situațiile financiare sau să discute cu creditorii.

”Cei care vor veni au o oarecare teamă, lucrează pro bono, deoarece nu există bani”, a mai declarat șeful AAAS, care în noiembrie a preluat dreptul de proprietate asupra a 75% din acțiunile companiei. Totuși, săptămâna aceasta sau viitoare se va constitui Consiliul de Administrație al Blue Air.

Ce se va întâmpla cu cei aproximativ 230.000 de pasageri afectaţi de anulările zborurilor în toamnă? Daniel Geantă nu a fost optimist privind perspectivele lor de a-și recupera banii pe bilete, dat fiind ce a găsit statul la Blue Air după naționalizare.

”Situația financiară e dezastruoasă, bani în conturi sunt foarte puțini. Până nu avem un tablou foarte clar, nu putem vorbi despre astfel de lucruri. În funcție de suma pe care o putem strânge vom putea spune ceva concret”, a declarat el.

Cum s-a prăbușit Blue Air în toamna lui 2022

Blue Air era, până în toamna anului 2022, cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra - Low - Cost (ULC). Pe 6 septembrie, conturile liniei aeriene au fost blocate de Ministerul Mediului, în urma acumulării unor datorii. Pe 7 septembrie, autoritățile au suspendat poprirea, dar operatorul aerian low-cost a anunţat că va relua zborurile abia din 10 octombrie, precizând că nu dispunea de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale.

Ulterior, Blue Air a informat că nu va relua zborurile nici din 10 octombrie, spunând că se află în discuţii cu potenţialii investitori, creditori şi Guvernul României pentru a-şi restructura profilul de capital. În noiembrie, compania a fost practic naționalizată.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri