Consiliul maghiar al concurenței (GVH) a demarat o investigație vizând Wizz Air. Operatorul aerian low-cost este suspectat că și-ar fi indus în eroare clienții pe platformele sale online.

Potrivit comunicatului oficial al Autorității pentru Concurență din Ungaria, aceasta investighează Wizz Air, pentru ”practici comerciale incorecte în procesul de vânzare a biletelor online”. Linia aeriană, afirmă GVH, le-ar fi ascuns clienților opțiunea de a adăuga servicii – cum ar fi bagaje suplimentare – atunci când cumpărau cele mai ieftine bilete.

În plus, afirmă instituția de la Budapesta, cei care optau pentru pachetul mai scump ar fi fost informați că, dacă își aleg locul la check-in, ar putea plăti mai mult, ceea ce nu ar fi fost adevărat. De asemenea, Wizz Air e bănuită că ar fi folosit ”denumiri înșelătoare și alte procedee tehnice” pentru a-și încuraja clienții să aleagă locuri mai scumpe în timp ce făceau check-in online.

Anul trecut, GVH a avertizat toate liniile aeriene care operează în Ungaria să-și schimbe metodele de ticketing și de advertising dacă acestea afectează în mod nedetectabil alegerile clienților. Autoritatea a amenințat atunci cu declanșarea unei investigații în cazul în care situația nu se schimbă.

Investigația va dura cel puțin 3 luni. GVH precizează că demararea sa nu înseamnă obligatoriu că Wizz Air a comis abaterile respective.

Guvernul maghiar vrea mai mulți bani de la Wizz Air

În august 2022, Ministerul Justiției de la Budapesta a cerut o anchetă la linia aeriană privind încălcări ale legislației de protecție a consumatorului.

Ministerul susţinea că a primit multe plângeri la adresa Wizz Air deoarece operatorul aerian nu ar fi oferit informaţii şi asistenţă clienţilor ale căror zboruri au fost întârziate sau anulate. De asemenea, Wizz Air era acuzată atunci că nu a acordat cazare şi o nouă rezervare pentru pasagerii afectaţi, nu a răspuns plângerilor clienților în termenul legal de 30 de zile şi operează o linie telefonică de asistenţă pentru clienţi cu suprataxă, ceea ce contravine legislaţiei maghiare privind drepturile consumatorilor, a precizat Ministerul Justiţiei.

Anul trecut, un set de taxe suplimentare pe bănci, companii aeriene şi de asigurări a fost introdus în Ungaria, în încercarea de a reduce un deficit bugetar în creştere.

Sursa foto: Wizz Air

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri