La nivel european și global, 2022 a fost un an care a confirmat traseul pe care industria de transporturi și logistică trebuie să îl urmeze în epoca post-pandemică. Principala direcție strategică rămâne adaptarea rapidă la presiuni geo-politice și sociale ce se succed într-o lume în care stabilitatea este tot mai volatilă. Într-o perioadă marcată de incertitudine, această transformare sub presiune se va dovedi, în final, benefică atât pentru furnizorii de servicii logistice, cât și pentru clienții acestora.

Iar identificarea și aplicarea corectă a trendurilor care vor transforma pe termen lung sectorul a fost și în anul recent încheiat vitală pentru economie în ansamblu, consideră Gebrüder Weiss, unul dintre principalii furnizori de servicii logistice de pe piața locală și globală.

Transformarea digitală, un continuum

Jucătorilor din domeniu le este probabil deja clar că digitalizarea în logistică nu este un proces cu termen fix de finalizare, ci un flux continuu și în permanentă adaptare la nevoile clienților.

Interoperabilitatea și schimbul centralizat de date sunt esențiale pentru a transmite informații în timp util, transparent și eficient și a obține optimizări de costuri și fluidizarea rutelor printr-o colaborare optimă cu clienții.

În acest sens, digitalizarea a făcut posibile proiecte precum portalul myGW, care le oferă clienților Gebrüder Weiss acces online, în orice moment, la toate informațiile, documentele și serviciile relevante. În primul an de la lansarea în România, sute de utilizatori gestionaseră deja 415.000 de transporturi și 30.000 de comenzi prin intermediul portalului, arătând o predilecție pentru funcționalitățile de track & trace, managementul documentelor și e-booking.

Pe plan intern, compania a implementat, la începutul anului trecut, un nou sistem de management al transportului, utilizat în departamentul de planificare a curselor. Acesta are o interfață prietenoasă și intuitivă, oferă o imagine de ansamblu asupra activității din ziua în curs și permite o mai bună planificare a curselor. Clienții companiei vor beneficia, de asemenea, de funcționalitățile noului portal digital, deoarece o mai bună planificare va conduce la creșterea eficienței și a calității serviciilor prestate.

Eficientizarea operațională logistică, impact în întreaga economie

De eficientizarea proceselor nu depinde doar succesul furnizorilor de servicii logistice, ci și al afacerilor deservite. Creșterea exponențială și impredictibilă a costurilor, apariția tot mai multor zone de conflict pe harta lumii și ecourile pandemiei au dezechilibrat cererea și oferta printr-un cumul de presiuni.

În regiunea Europei, conflictul din Ucraina a obligat industria de profil să își reconfigureze rutele și să facă față unor noi schimbări majore și bruște. De exemplu, traficul total de mărfuri în porturile românești a crescut cu 12% în 2022 față de 2021, marcând cel mai mare nivel din istorie* dar și congestiuni majore. În acest context, specialiștii resimt și o mai mare presiune pentru a eficientiza operațiunile logistice și a contrabalansa problemele externe.

Pentru Gebrüder Weiss, eficientizarea va continua să fie un obiectiv major, iar investițiile acoperă multiple planuri: echipamente de transfer electronic de date, interacțiunea cu clienții, programe de planificare a mărfurilor și rutelor și optimizarea de fluxuri pentru bunuri și resurse, hub-uri în zone-cheie sau programe de training pentru angajați.

Sustenabilitatea, dincolo de marketing

Valoare asumată a grupului, sustenabilitatea este mai mult decât o modalitate de a crește capitalul brandului Gebrüder Weiss. Implementate corespunzător, soluțiile prietenoase cu mediul au impact la nivel financiar.

Un exemplu în acest sens îl reprezintă adoptarea mașinilor double-deck, cu capacitate de transport cu 30-40% mai mare, care scade semnificativ costul de transport raportat la livrarea cu camioane single-deck, dar și emisiile de CO2. Adoptarea la scară largă a documentelor electronice aduce o mai bună trasabilitate, precum și automatizarea sarcinilor de rutină.

Prin intermediul strategiei sale de sustenabilitate globale, compania își propune să-și reducă progresiv amprenta de carbon la zero până în 2030. În acest scop, se concentrează pe emisiile de CO₂ la toate cele 180 de locații ale sale, crește ponderea sistemelor de propulsie alternative în traficul greu și dezvoltă soluții cu emisii reduse de carbon pentru segmentul de transport către destinația finală („last mile”).

Direcțiile strategice menționate – digitalizare, eficientizare și sustenabilitate – se influențează reciproc și converg spre experiența clientului final, cel care așteaptă să îi fie livrat, în mod transparent și la momentul potrivit, produsul comandat.

*Sursa: https://www.portofconstantza.com/pn/ro/stire/1/0/20115

Gebrüder Weiss Holding AG, cu sediul în Lauterach, Austria, este un furnizor global de servicii de logistică cu aproximativ 8.000 de angajați în 180 de locații deținute de companie. În ultimul an fiscal (2021), a înregistrat vânzări anuale de 2,5 miliarde de euro. Portofoliul său cuprinde soluții de transport și logistică, servicii digitale și managementul lanțului de aprovizionare. Cele două puncte forte ale competenței digitale și fizice permit Gebrüder Weiss să răspundă rapid și flexibil nevoilor clienților. Organizația deținută de familie – cu o istorie care datează de mai bine de jumătate de mileniu – a implementat o mare varietate de inițiative de mediu, economice și sociale. Astăzi este, de asemenea, considerat un pionier în practicile de afaceri durabile.

Prezentă în România din 1994, Gebrüder Weiss se bazează astăzi pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Filiala din Sibiu a fost extinsă în 2022 pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților. Compania oferă clienților săi soluții de logistică inteligente și oferă servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Sursa foto: Gebrüder Weiss

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri