Compania Nestlé a anunțat rezultatele financiare pentru anul 2022, raportând o creștere organică de 8,3% și o creștere a vânzărilor de 8,4% la 94,4 miliarde CHF. De asemenea, reprezentanții companiei au arătat care dintre produsele companiei s-au vândut cel mai bine anul trecut.

Vânzările totale raportate la nivel global au înregistrat o creștere de 8,4% la 94.4 miliarde CHF, achizițiile nete având un impact pozitiv de 1,1%, iar schimbul valutar generând o scădere de 0,9%.

Creșterea organică a ajuns anul trecut la 8,3%, cu un pricing de 8,2% ce reflectă inflația semnificativă a costurilor, respectiv o creștere internă reală (RIG) de 0,1%. Creșterea organică s-a înregistrat pe scară largă în majoritatea zonelor geografice și categoriilor.

"Anul trecut a adus multe provocări și alegeri dificile pentru familii, comunități și afaceri. Inflația a crescut la niveluri fără precedent, generând presiuni crescute în costul vieții, iar efectele tensiunilor geopolitice s-au resimțit în toată lumea. Întreaga echipă Nestlé a demonstrat reziliență, pe măsură ce am navigat prin acest context dificil.”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé.

* RIG, prețurile și cifrele de creștere organică exclud regiunea Rusiei, cu un impact corespunzător asupra M&A și a liniilor de schimb valutar

Creșterea organică a fost de 7,2%, cu un pricing de 6,4% și RIG de 0,9%, pe fondul unei baze de comparație ridicate în 2021, precum și a constrângerilor pe lanțul de aprovizionare. Cursul valutar a afectat negativ vânzările cu 7,6%, reflectând aprecierea francului elvețian față de euro. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 1,8%, până la 19,1 miliarde CHF.

Cât privește zona Europa, aceasta a înregistrat câștiguri de cote de piață pe segmentele dulciuri, hrană pentru animale de companie, și respectiv nutriție pentru sugari.

Pe categorii de produse, motorul cheie de creștere a fost Purina PetCare, susținut de mărcile premium Gourmet, Felix și Purina Pro Plan. Creșterea a fost puternică pe toate canalele, în special în comerțul electronic și magazinele specializate pentru animale de companie.

Vânzările din Nestlé Professional au crescut cu o rată de două cifre, ajutate de noile platforme de creștere și de distribuția sporită, în special pentru băuturi.

Cafeaua a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă Nescafé, și a continuat evoluția puternică a vânzărilor pentru Starbucks by Nespresso.

Categoria de dulciuri a înregistrat o creștere medie de o cifră, cu o cerere puternică pentru KitKat, și în baza ofertelor sezoniere.

Categoria de nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică a crescut cu o rată de două cifre, pe baza unui impuls puternic pentru formulele premium pentru sugari, incluzând produsele care conțin oligozaharide identice din punct de vedere structural cu cele din laptele matern.

Categoria de produse alimentare a înregistrat o scădere a vânzărilor, influențată negativ pe categoriile pizza și tăiței. Produsele pe bază de plante Garden Gourmet au continuat să înregistreze o creștere de două cifre, reflectând lansările de noi produse.

Cât privește anul 2023, compania se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor între 6% și 8%, țintele pentru 2025 fiind pe deplin confirmate, în anticiparea unei creșteri organice sustenabile.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri