Grupul BA Glass, producător european de ambalaje din sticlă și singurul producător de recipiente de acest tip din România, ce deservește industria alimentară și a băuturilor, a dezvăluit pentru wall-street.ro planurile sale în ce privește investițiile în țara noastră. Astfel, CEO-ul BA Glass, Sandra Santos, a dat detalii, printre altele, despre investiția în valoare de 70 de milioane de euro pe care o face în facilitățile din România, cea mai mare piață din Europa de Sud-Est a companiei, precum și despre depozitul de 25.000 de metri pătrați care urmează să fie construit.

Wall Street: Câți oameni lucrează în cadrul BA Glass și care este cifra de afaceri anuală?

Sandra Santos: Avem aproximativ 4.000 de angajați în cele 12 fabrici, din care 300 în fabrica din România. Cifra de afaceri a grupului în 2022 a fost de aproximativ 1.4 miliarde de euro, din care 80 milioane de euro în România.

Wall Street: Ce investiții a făcut BA Glass în România până acum și ce planuri de investiții are pentru viitor?

Sandra Santos: Fabrica funcționează 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, în regim de foc continuu, de aproximativ 10 ani, așa că momentul critic pentru a face investițiile va fi atunci când va trebui să ne oprim, după o perioadă atât de lungă, pentru a construi cuptorul și liniile de producție.

În ultimii 5 ani a fost momentul să investim în Bulgaria și am cheltuit peste 200 de milioane de euro pentru modernizarea fabricilor cu cea mai bună tehnologie și pentru creșterea capacităților noi de producție. Acum a venit momentul să investim în România.

În următorii 5 ani, BA Group va investi peste 1 miliard de euro în cele 12 fabrici ale sale, din care 150 de milioane vor fi investite în România.

Wall Street: Următoarea investiție vă va crește capacitatea de producție?

Sandra Santos: Investim în prezent 70 de milioane de euro într-un nou cuptor de ultimă generație pentru sticlă în București și un nou depozit de 25.000 mp. Această nouă investiție va aduce o capacitate suplimentară pentru clienții noștri și estimăm că va fi disponibilă în ultimul trimestru al anului 2023.

Totodată, avem deja un proiect pentru construirea unui alt cuptor, de capacitate mai mare, tot în București, acesta urmând să fie gata în 2025. În prezent, în București, producem circa 2 milioane de recipiente din sticlă pe zi, iar obiectivul nostru este să ajungem la 4 milioane de recipiente din sticlă pe zi.

Wall Street: Sunteți în căutare de oameni pentru aceste noi proiecte?

Sandra Santos: Da, angajăm și pregătim oameni pentru a face echipa din București capabilă să adopte cea mai recentă tehnologie disponibilă. Noile echipamente și nivelul superior de digitalizare necesită competențe diferite, dar în același timp îmbunătățesc mult condițiile de lucru pentru oamenii noștri.

Wall Street: Vi s-a acordat premiul pentru „Cea mai sustenabilă companie din industria sticlei” de către revista World Finance, trei ani consecutiv și sunteți, de asemenea, singurul producător de recipiente din sticlă din lume care a obținut nota maximă posibilă legată de Protecția mediului. Ce ați făcut până acum și ce aveți de gând să faceți în ceea ce privește sustenabilitatea?

Sandra Santos: În primul rând, BA și-a luat un angajament public voluntar în ceea ce privește îmbunătățirea impactului său asupra mediului, de la consumul de apă la utilizarea energiilor regenerabile și reducerea amprentei sale de CO2. În 2022, planul nostru de reducere a amprentei de carbon a fost aprobat de inițiativa Science Based Targets în cadrul unui plan mai ambițios de a limita creșterea temperaturii din cauza încălzirii globale la 1,5 °C.

Investim intens și lucrăm în toate aspectele de mediu ale afacerii noastre, adoptând cele mai bune practici pentru a reduce emisiile și deșeurile și pentru a crește utilizarea sticlei reciclate ca materie primă și, de asemenea, investim puternic în energie regenerabilă. În ultimii 2 ani, BA a investit 15 milioane de euro în măsuri care vizează creșterea sustenabilității ecologice a activităților sale și intenționăm să investim încă 270 de milioane de euro pentru acest lucru în următorii 10 ani.

Wall Street: Ați menționat sticla reciclată ca materie primă. Cât de importantă este reciclarea sticlei?

Sandra Santos: Reciclarea oricărui material este extrem de importantă pentru mediu, dar reciclarea sticlei și mai mult. Sticla este unul dintre puținele materiale care pot fi reciclate la infinit fără nicio pierdere, adică 1 kg de sticlă veche va fi întotdeauna transformat în 1 kg de sticlă nouă, folosind o cantitate mai mică de energie.

Asta înseamnă că atunci când reciclăm sticla economisim energie, reducem emisiile de CO2, reducem deșeurile din gropile de gunoi și economisim, bineînțeles, materii prime.

Wall Street: Cum se comportă România în ceea ce privește reciclarea sticlei?

Sandra Santos: Rata de reciclare a sticlei se îmbunătățește, dar foarte lent, fiind departe de media europeană. Guvernul României ia această provocare foarte în serios și implementează măsuri, dar avem nevoie de toți actorii implicați: autorități, companii și consumatori.

Este fundamental să se creeze condiții pentru ca oamenii să recicleze ambalajele folosite, dar, la urma urmei, a recicla sau a nu recicla este o alegere personală. Aici educația joacă un rol important; cetățenii trebuie încurajați să recicleze cât mai mult posibil.

Wall Street: Cum afectează criza energetică compania pe care o conduceți și cum caracterizați modul în care România se confruntă cu această criză?

Sandra Santos: Suntem o industrie consumatoare de energie, așa că 2022 a fost dramatic în ceea ce privește costurile cu energia, deoarece costurile noastre în acest sens au fost de peste 3 ori mai mari.

În prima parte a anului, Guvernul României a sprijinit industria și consumatorii, dar în a doua parte a anului, industriile mari consumatoare de energie nu au beneficiat de sprijinul Guvernului. Încă suferim foarte mult din cauza prețurilor mari la energie, ceea ce face ca acest tip de industrie să fie mai puțin competitivă față de altele și față de industria din țările vecine, unde există sprijin guvernamental.

Wall Street: Care sunt clienții voștri principali?

Sandra Santos: Suntem singurul producător de sticlă pentru industria alimentară și a băuturilor din România, așa că vă puteți imagina că clienții noștri sunt aproape toți producătorii de alimente, vinuri, bere, băuturi răcoritoare, băuturi spirtoase, apă etc.

Wall Street: Cum vedeți piața din România?

Sandra Santos: Nivelul de trai și de consum în România crește rapid, iar clienții noștri ne solicită să-i urmăm în această creștere. De aceea investim atât de mult în România.

Wall Street: Compania din România a fost integrată în BA în 2016. Sunteți mulțumită de această investiție până acum?

Sandra Santos: În 2016 am început un proces de transformare în toate aspectele, implementând cele mai bune practici operaționale și organizaționale. Acum ar fi timpul să facem o transformare substanțială în tehnologie și infrastructuri. Aceste procese de transformare nu sunt niciodată ușoare, dar sunt foarte benefice, iar noi suntem extrem de încântați de echipa noastră din România și de evoluția afacerii.

Sursa foto: BA Glass

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri