Sphera Franchise Group a încheiat anul 2022 cu vânzări consolidate de 1,3 miliarde lei, o creştere de 32% faţă de 2021, cel mai ridicat nivel înregistrat de Grup până acum, şi cu un profit net normalizat de 44,3 milioane lei, cu 71% mai mare, potrivit rezultatelor financiare ale companiei, scrie Agerpres.

Datorită managementului eficient al costurilor, creşterii numărului de tranzacţii per total şi ajustărilor de preţ, EBITDA normalizat a ajuns la 102,7 milioane lei, mai mare cu 40% faţă de anul precedent. Astfel, Sphera închide 2022 cu o profitabilitate sănătoasă, realizând un profit net normalizat de 44,3 milioane lei, cu 71% peste cel din 2021.

"Rezultatele solide înregistrate de Sphera în 2022 sunt o dovadă a eficienţei strategiei noastre şi a puterii brandurilor noastre în obţinerea unei creşteri sănătoase care susţine performanţa. Ne-am luat angajamentul de a ne dezvolta pe termen lung în mod sustenabil, oferind produse şi servicii excelente clienţilor noştri, un mediu favorabil angajaţilor noştri, randamente pozitive investitorilor noştri şi sprijin în comunitate, iar 2022 este dovada că ne îndeplinim această promisiune, în ciuda provocărilor. Ne-am confruntat cu un an dificil, iar volatilitatea mediului economic persistă, dar Sphera se bazează pe fundamente puternice şi vom continua să construim pe această bază pentru a ne implementa strategia şi atinge obiectivele, în beneficiul clienţilor, investitorilor, angajaţilor noştri şi comunităţii, deopotrivă", a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera Franchise Group.

Performanţa din 2022 s-a datorat rezultatelor puternice pe toate pieţele şi pentru toate brandurile, care au înregistrat creşteri de două cifre ale vânzărilor. KFC România a contribuit cu vânzări de 946,9 milioane lei (+29% faţă de 2021), KFC Italia cu 166,3 milioane lei (+46%), Pizza Hut cu 122,9 milioane lei (+37%), Taco Bell cu 69,3 milioane lei (+42%) şi KFC Moldova cu 17,4 milioane lei (+40%).

Datorită gestionării eficiente a costurilor, ponderea cheltuielilor G&A în vânzări a scăzut cu 0,8 pp în 2022 faţă de 2021, în pofida unei creşteri de 12% comparativ cu anul precedent. Drept urmare, profitul operaţional a ajuns la 53,2 milioane lei în 2022, o creştere cu 51% faţă de 2021.

Conform companiei, rezultatele pozitive din 2022 au fost semnificativ susţinute de performanţa excelentă din trimestrul 4, un nou record în ceea ce priveşte vânzările. Veniturile restaurantelor au atins 369,2 milioane lei, o creştere de 36% faţă de T4 2021, susţinută de deschiderea a 8 restaurante noi în cursul anului 2022.

Datorită prezenţei în creştere a clienţilor în magazine, care a condus la o majorare a numărului de tranzacţii per total, alături de ajustări de preţ şi un management eficient al costurilor, Sphera a înregistrat un EBITDA de 43,9 milioane lei, mai mare cu 239% faţă de 2021, şi un profit net de 23,4 milioane lei, faţă de o pierdere netă de 0,7 milioane lei în T4 2021.

"Rezultatele din trimestrul IV, precum şi cele pentru tot anul 2022, reconfirmă potenţialul Sphera de a realiza performanţă. Am traversat cu succes un an dificil, cu creşteri masive ale costurilor, context macroeconomic volatil şi presiuni inflaţioniste. În timp ce incertitudinea persistă, suntem încrezători în managementul nostru riguros al costurilor şi strategia bine calibrată, pentru a continua traiectoria de creştere profitabilă", a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

Vânzările generate în T4 2022 în România au contribuit cu 315,6 milioane lei, Italia cu 48,5 milioane lei, în timp ce Republica Moldova a atins un reper istoric, rezultatele trimestrului depăşind 5,1 milioane lei. În ceea ce priveşte contribuţia pe branduri, în T4 2022, KFC a adus venituri în valoare totală de 315,1 milioane lei, Pizza Hut - 34,2 milioane lei şi Taco Bell - 19,9 milioane lei.

Performanţa excelentă din T4 2022 a contribuit la rezultatul întregului an cu un profit operaţional de 44,6 milioane lei, triplu faţă de T4 2021.

Grupul a continuat să îşi valorifice propriile canale, rata vânzărilor generate în restaurante şi prin canalele proprii de livrare ajungând la 84% din venituri în T4 2022 faţă de 74% în T4 2021.

Cheltuielile în restaurante în T4 2022 au crescut semnificativ mai lent decât vânzările, cu 25% faţă de anul anterior, costurile cu alimente şi materiale fiind cu 34% mai mari faţă de T4 2021, din cauza mediului inflaţionist general şi a creşterii costurilor cu energia. Al doilea cel mai mare contributor la cheltuielile în restaurante din trimestrul 4 a fost costul cu salariile, rezultat al creşterilor salariale medii şi stimulentelor de performanţă mai mari. Cu toate acestea, salariile arată o productivitate crescută, deoarece ponderea acestei linii de cost raportată la vânzări a scăzut de la 23,4% în T4 2021 la 20,2% în T4 2022.

În 2022, Sphera a deschis 8 restaurante noi: 4 KFC în România, 2 Pizza Hut şi 2 Taco Bell. La 31 decembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 177 de restaurante: 96 de restaurante KFC în România, 2 în Moldova şi 20 în Italia, precum şi 43 de restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciză Pizza Hut Delivery), 15 restaurante Taco Bell şi un restaurant Paul.

La 31 decembrie 2022, Grupul avea 4.935 de angajaţi, dintre care 4.450 în România, 411 în Italia şi 74 în Republica Moldova.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia. Grupul deţine 177 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproape 5.000 de angajaţi. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum şi în FTSE Global Microcap.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri