Compania de asigurare Euroins se află într-un moment mai tensionat în condițiile în care apar presiuni atât din partea clienților săi, care se plâng de faptul că asiguratorul nu-și respectă obligațiile, dar și din partea autorităților care derulează un control extins în cadrul companiei pentru a verifica indicatorii economici.

În acest context, Euroins a organizat o întâlnire cu presa pentru a clarifica unele aspecte, în încercarea de a-și asigura clienții că activitatea companiei este una corespunzătoare, deși ASF a cerut amendarea companiei cu aproape 310.000 de lei pentru nereguli în rezolvarea unor dosare de despăgubire RCA.

Ce spune compania despre despre dosare și plângeri

Printre toate detaliile tehnice pe care CEO-ul Euroins Insurance Group (EIG) Kiril Boshov le-a prezentat pentru a demonstra că asiguratorul își respectă obligațiile legale, acesta a anunțat că au contestat ultima sancțiune, subliniind faptul că ultima amendă de la ASF a fost pentru doar 72 de dosare, afirmând în același timp că a achitat 160.000 de dosare pe întregul parcurs al anului trecut.

Totodată, acesta ne-a mai spus că numărul de plângeri pe zi este de sub 10 în fiecare zi, iar acest indicator nu a fost niciodată mai mic.

„Zece plângeri pe zi din 2,7 milioane de polițe RCA, iar din acestea, 5 vin din același loc”, a spus Kiril Boshov.

Șeful Euroins mai spune că numărul de procese în desfășurare este de 22.015 dosare, iar circa 8.500 de procese deschise în ultimele 12 luni au fost înaintate de un singur grup de service-uri auto, grup pe care nu a dorit să-l numească.

În schimb, acesta a mai spus că Euroins colaborează cu 1.000 de service-uri cu care au acorduri de decontare directă și cu care care nu are fără litigii.

Nu în ultimul rând, acesta a spus că numărul proceselor pe care compania îl are în desfășurare nu se referă doar la daune, acesta spunând că, în medie, 1 din patru procese sunt practic pentru acoperirea daunelor, iar alte 4 revendicări vin pentru acoperirea costurilor legate de procesele de judecată. Mai mult, acesta spune că majoritatea proceselor nu fac referire la neplata daunelor, litigiile privind diferențele între ce solicită asigurații în urma expertizelor auto și ce ce consideră asiguratorul care plătește.

„Nu avem ce face, dacă tu vii și spui că o zgârietură pe Loganul tău costră 3.000 de euro, când indicatorii noștri ne spun că trebuie să te despăgubim cu 300 de euro”, a spus Kiril Boshov.

Ce spune despre plata daunelor

De cealaltă parte, Kiril Boshov spune că Euroins procesează în România sute de dosare și că plătește între 14.000 și 15.000 de dosare lunar. Acesta a ținut să sublinieze și viteza cu care Euroins rezolva dosarele de daună.

Potrivit lui, legea din România spune că, după depunerea cererii de despăgubire, asigurătorul este obligat să prezinte în 30 de zile oferta daună, iar clientul trebuie să aceste ofeta termen de cel mult 10 zile. Așadar, legislația îi obligă pe asiguratori să rezolve plata daunelor în 40 de zile, dar CEO-ul Euroins susține că media de plată a companiei sale este de 10 zile.

Așadar, Kiril Boshov spune că Euroins are capacitatea de plată a daunelor, iar faptul că poate plăti atât de rapid daunele arată stabilitatea financiară a companiei.

Tot în acest sens, acesta a spus că Euroins a demarat deja o creștere de capital de 100 de milioane de lei, astfel, fondurile proprii ale Euroins fiind sporite la 410 milioane de lei.
„Creșterea de capital este în curs de aprobare, dar noi am virat deja banii în cont. Deci nu avem o problemă”, a mai spus CEO-ul Euroins.

Totodată, CEO-ul Euroins a mai spus că a împărțit și riscul către alți reasiguratori, circa 87% din riscuri fiind distribuite către EIG RE, reasigurătorul grupului Euroins, dar și către alți reasigurători din Germania, Olanda și Spania, fără să-i numească deoarece clauzele contractuale nu-i permit furnizarea acestor informații.

„Compania funcționează perfect și avem absolută încredere în stabilitatea financiară a companiei”, a mai spus Kiril Boshov.

Euroins are în România peste 2,7 milioane de asigurați RCA și peste 1,3 milioane de asigurați non-RCA.

Potrivit CEO-ului companiei, Euroins România chiar și-a redus numărul de asigurați RCA pentru a-și consolida portofoliul. Din 2020 și până la finele lui 2022, compania a redus numărul de asigurați RCA cu circa 600.000 de polițe.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri