Crizele economice și chiar sociale din ultimii ani au exacerbat nevoia businessurilor de a anticipa, cu cât mai mare acuratețe, fiecare nouă tendință și eventualele efecte asupra obiceiurilor de consum. În paralel, soluțiile de marketing care au la bază datele s-au rafinat din ce în ce mai mult, ca răspuns la nevoia de certitudine. Ce impact au datele, cum pot ele influența deciziile de business și cum sprijină antreprenorii în procesul de definire a strategiei de business? Marian Becheanu, liderul uneia dintre cele mai mari echipe de Data & Analytics din România, a răspuns la toate aceste întrebări.

De la marketing care se bazează pe date, la investiția în creșterea maturității digitale

Când am început noi Data Revolt, în 2018, situația era foarte diferită față de ce e în prezent. În primul rând, vedeam o abordare diferită a rolului și importanței datelor în funcție de dimensiunea companiilor: afacerile mai mici erau concentrate pe modul în care pot folosi datele pentru optimizarea proceselor de marketing, iar cele medii sau mari căutau să colecteze și să raporteze cât mai multe date, fără să le folosească prea mult în luarea deciziilor.
În ambele cazuri, colectarea și raportarea se făceau doar parțial, incomplet, cu erori, făcând ca în realitate relevanța datelor în imaginea de ansamblu să rămână marginală.

În timp, relevanța datelor colectate a crescut, odată cu oportunitatea și soluțiile din ce în ce mai accesibile. Companiile, indiferent de dimensiuni, au înțeles din ce în ce mai bine avantajele pe care le oferă accesul la date și au început să investească din ce în ce mai mult în zona asta.

Dezvoltarea abilităților și maturizare la nivel de cultură organizațională și procese de decizie

În prezent, companiile alocă tot mai multe resurse pentru măsurare, tracking, raportare și interpretare de date, fie cu ajutorul specialiștilor in-house, fie prin colaborarea cu agenții specializate, cum este și Data Revolt.

Auditarea sistemului de colectare a datelor, implementările de tracking personalizate sau analiza de date sunt deja indispensabile pentru orice afacere prezentă online.

Următorul pas este înțelegerea rolului pe care datele îl pot avea în arhitectura de ansamblu a businessului și evoluția înspre o cultură organizațională care să încurajeze dobândirea și folosirea know-how-ului dat de accesul la date.

Tocmai pentru că avem acest obiectiv pentru clienții cu care lucrăm, noi acționăm ca o echipă in-house a clientului, fiind în același timp externalizată. Pentru a putea influența la nivel de ADN companiile cu care lucrăm, participăm în ședințele de daily / weekly / monthly progress și venim cu input în deciziile de dezvoltare a produsului. /serviciului pe care clientul nostru îl pune în piață.

Nu platforma e importantă, ci modul în care pui datele la treabă. Migrarea către Google Analytics 4

Un exemplu foarte bun pentru a înțelege modul în care businessurile de la noi se raportează la date este Google Analytics. Platforma e folosită de majoritatea business-urilor cu componentă importantă online. Odată cu migrarea către Google Analytics 4, devenită obligatorie (de la 1 iulie 2023), foarte multe businessuri riscă să piardă accesul la date, să întrerupă continuitatea colectării și în general să fie afectate la nivel de business intelligence, pentru că nu au dezvoltat încă un grad de maturitate digitală suficient de mare încât să poată să acomodeze schimbarea și să profite de ea. Chiar dacă migrarea în sine este un proces simplu din punct de vedere tehnic, înțelegerea datelor în contextul nevoilor de business e o altă discuție.

Sursa foto: Data Revolt

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri