Termosul de cafea și sandvișul făcut de acasă sunt pachetul ”de prim ajutor” pentru șoferii români de drum lung, restaurantele pe autostradă fiind ceva aproape inexistent în România... până acum. Recent însă, KFC a decis să testeze apetitul românilor pentru aripioare de pui și crispy strips pe autostradă, deschizând primele două restaurante în benzinăriile pe care Rompetrol le construiește pe noile tronsoane. Cu directorul general KFC România lângă mine, săptămâna trecută am intrat în bucătăria KFC Pecica, ultimul restaurant pe care șoferii de pe A1 îl pot accesa înainte de a ieși din țară, către Ungaria, prin vama Nădlac II (la 25 km distanță, în apropiere de Arad).

Restaurantul KFC Pecica te primește de la intrare cu un aer de ”diner” american digitalizat, adus la nivelul anului 2023: clienții au parte de free-refill pentru băuturi, un chioșc de comandă digitală, menu boards, iar șoferii din Drive Thru văd în timp real, pe un afișaj electronic, lista produselor pe care tocmai le-au cerut operatorului KFC. Din restaurant nu lipsesc scaunele colorate în așa fel încât să îți aducă aminte de papionul Colonelului Sanders (fondatorul KFC și imaginea companiei).

Restaurantul KFC este situat în interiorul spațiului de servicii Rompetrol din benzinărie, beneficiind și de o intrare separată.

”Ne-am inspirat din ce fac alți francizori în alte țări. Pe autostrăzi este un trafic evident așa că am vrut să încercăm acest model de business. Testăm și învățăm, iar în viitor este posibil să deschidem mai multe restaurante pe noile autostrăzi care se construiesc în România”, îmi explică Marian Gogu, General Manager al KFC România.

La KFC Pecica, șoferii pot comanda și folosindu-se de serviciile Drive Thru (foto jos).

În bucătăria KFC – Cum se întâlnesc cele 11 condimente ”secrete” ale Colonelului Sanders cu puiul românesc

Șeful KFC România dă startul turului ghidat al bucătăriei și face demonstrații cu aproape fiecare aparat din dotare. În mod surprinzător, are o dexteritate ce nu îi trădează job-ul de birou și adesea mă pierd în explicațiile detaliate ale acestuia despre lucruri precum calitatea uleiului, temperatura optimă din friteuză, felul în care trebuie să arate o bucată de pui perfect prăjită, sau regulile draconice privind igiena la locul de muncă.

În bucătăria restaurantului KFC Pecica chiar este ”farmacie”: nici măcar o bucată de cartof sau un șervețel aruncat pe jos. Mă gândesc că este și logic să fie așa într-o locație recent deschisă și în care mă aflu la primele ore ale dimineții. Marian subliniază însă că așa este tot timpul, iar pentru a se asigura de acest lucru, cei de la YUM! fac adesea controale interne neprevăzute în toate restaurantele KFC din țară.

YUM! este francizorul principal pentru Sphera Franchise Group, holdingul care deține compania ce operează brandul KFC în România. Un francizor principal predă controlul activităților de franciză, pe un teritoriu specificat, unei companii – în cazul de față, celor cinci companii deținute de Sphera Group și care operează brandurile KFC în România, Republica Moldova și Italia, precum și Pizza Hut și Taco Bell în România.

”Cel mai mare risc în bucătăria oricărui restaurant este cel de contaminare încrucișată. Din acest motiv avem puncte de igienizare în fiecare secțiune a bucătăriei și avem definit în mod clar fluxul de marfă și fluxul de persoane. Chiar și mop-urile cu care ștergem pe jos au culori diferite în funcție de zona unde trebuie să fie folosite: roșu pentru bucătărie, albastru pentru zona ‘sală’”, spune Marian Gogu.

Nu aș fi putut să intru într-o bucătărie KFC fără să încerc să văd, sau măcare să întreb despre cele 11 condimente secrete din rețeta originală de pui a Colonelului Sanders. Evident, având în vedere că trăim în anul 2023, mix-ul de condimente vine din fabrică deja ambalat într-o pungă, iar apoi este amestecat cu făină în bucătăria locației KFC, ținând cont desigur de proporțiile stabilite intern.

KFC își cumpără carnea de pui de la ferme românești (peste 85%), iar aceasta este în general marinată pe loc, în fiecare dimineață, în bucătăria KFC. După câteva minute în friteuză, într-o baie de ulei a cărei calitate este controlată constant și trimisă electronic către tableta managerului de restaurant, produsele din carne de pui ajung într-un așa-zis ”cabinet cald”, o cutie metalică cu o temperatură de 82 de grade Celsius unde produsele mai stau alte 5 minute pentru a fi asigurată coacerea completă și bine pătrunsă a acestora.

După ”botezul” de condimente, ”baia” de ulei și ”sauna” din cabinetul fierbinte, puiul KFC ajunge în final pe masa șoferilor care fac o ultimă oprire înainte de a-și continua drumul spre vestul Europei, prin Vama Nădlac.

KFC în benzinării pe autostradă: De ce nu pe București – Pitești?

Șeful KFC România spune că în restaurantul de pe A1, de la Pecica, adevăratele teste de maturitate vor fi în perioada concediilor de vară, dar și în perioada sărbătorilor de Crăciun sau Paște, atunci când românii plecați la muncă în străinătate revin în țară.

”La Pecica este ultima oprire înainte de ieșirea din țară, așa că suntem optimiști cu privire la traficul înregistrat, în special în perioada de concedii, precum și de Crăciun și Paște”, menționează Marian Gogu.

Citeste si:

    De ce nu restaurante KFC pe prima și cea mai aglomerată autostradă din România – A1: București-Pitești?

    ”Pentru că atunci când dezvoltăm un restaurant într-o benzinărie pe autostradă trebuie să fim în proiect încă de la începutul construcției benzinăriei. București-Pitești este o autostradă veche unde nu am avut unde și cum să demarăm un astfel de proiect. Parteneriatul cu Rompetrol a fost făcut tocmai pentru a deschide restaurante KFC în benzinării care se construiesc chiar acum, care dispun și de spații mari pentru parcare”, explică el.

    KFC încă testează meniurile din restaruantele de pe autostrăzi, dar, pentru început, în aceste locații compania se va concentra pe produsele care au un succes dovedit în obișnuitele restaurante KFC.

    ”Aici venim cu rețeta de succes dovedită; din meniu vor lipsi câteva produse care sunt mai puțin populare, precum și produsele ‘ediție limitată’, lansate prin anumite campanii. Este un concept nou și pentru noi, așa că testăm, învățăm și ne vom adapta pe viitor în funcție de lecțiile deprinse”, concluzionează general managerul KFC România.

    Citeste si:

      Valoarea investiției în noul format de restaurant KFC se situează între 350.000 euro și 400.000 euro, în funcție de complexitatea serviciilor oferite.

      KFC a intrat pe piața din România în 1997, odată cu deschiderea primului restaurant din București. Brandul a continuat să se dezvolte pe parcursul celor 25 de ani de activitate, iar în acest moment rețeaua numără 97 de unități în 39 de orașe, atât de tip Drive-Thru, cât și stradale și food court, fiind cel mai mare lanț din România ca număr de locații.

      Sursa foto: KFC Romania

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Ionut Sisu
      Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri