Vestea că Auchan va renunța la casele de marcat tradiționale continuă să provoace vâlvă și să ridice semne de întrebare. De altfel, solicitările clasei politice de a acorda reduceri pentru românii care își scanează singuri produsele și prioritate la cozi pentru gravide și persoane însoțite de copii au intensificat polemica pe acest subiect. În acest context, Retail.ro a aflat care este poziția celor mai mari jucători din industrie pe această temă.

Câte case self scan au fost instalate până în prezent

Printre jucătorii care dețin cel mai mare număr de astfel de sisteme self scan se numără Carrefour și Auchan. Gigantul francez Auchan, care deține deja 12 magazine echipate cu sistemul 100% self-checkout, se află în fruntea clasamentului, cu peste 700 de case de marcat autonome.

De cealaltă parte se află retailerul Carrefour, care deține un lanț de circa 340 de magazine, cu până la 500 de astfel de sisteme self scan instalate.

Continuând trendul descendent, în toată rețeaua de magazine Mega Image există peste 440 de case de tip self scan, spun reprezentanții companiei. Grupul Delhaze, companie cu capital olandez-belgian, a început instalarea acestora începând cu anul 2019.

În paralel, se află retailerii cu capital german, Kaufland și Lidl. Kaufland a precizat că a acoperit aproape în întregime instalarea acestor case de marcat autonome în toate unitățile din țară.

„Sistemul self scan este gândit ca o alternativă de plată pentru cumpărătorii care se grăbesc și au un coș de cumpărături mic. Astfel, aproape toate magazinele sunt dotate și cu case self scan, pe lângă casele tradiționale”, au răspuns reprezentanții Kaufland, la solicitarea Retail.ro.

Mai mult decât atât, Kaufland lucrează la extinderea sistemului K-scan în toată rețeaua de magazine, sistem introdus în 2021. Cu ajutorul K-scan, clienții își pot scana singuri produsele.

Pe de altă parte, Lidl a declarat că 190 de unități, din cele 340 existente la nivelul țării, beneficiază de casele self-checkout.

La cealaltă extremă se află Penny, un alt retailer cu capital german de tip discount. Până în prezent, retailerul a instalat doar 21 de sisteme self scan, în 8 din cele circa 300 de unități. De asemenea, compania a clarificat că nu intenționează să renunțe la metoda clasică de plată a produselor.

„Sistemul self-scan este implementat în 8 dintre magazinele Penny din București, Ilfov, Cluj și Prahova și, pentru moment, analizăm feedback-ul clienților pentru a vedea dacă reprezintă o opțiune potrivită pentru ei”, a răspuns retailerul.

Singurul lanț de magazine care nu s-a unit acestui model de business este Profi, retailerul continuând să opereze cu aceleași case de marcat clasice.

Citește articolul integral pe retail.ro.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri