De mii de ani, poeții și scriitorii lumii se chinuie să definească feminitatea. Toți au dat și dau greș, desigur, pentru că feminitatea nu poate fi definită. Feminitatea este o stare de spirit și un moment de grație și nu poate fi "capturată", tot așa cum dualitatea undă-particulă nu capătă consistență decât în momentul când nu este observată. O companie 100% românească și în același timp business feminin de familie, așa cum îl definește fondatoarea lui, încearcă să își aducă însă aportul la această căutare multimilenară în felul ei, iar rezultatul îl puteți judeca singuri.

În luna martie, la wall-street.ro sărbătorim leadershipul feminim și ne-am propus să vă aducem în fiecare zi a acestei luni exemple de femei puternice, modele de determinare și curaj pentru toți cei din jurul lor, inclusiv bărbați; femei care ies în evidență prin succesul și prin implicarea lor, și care pot inspira și alte reprezentante ale sexului frumos nu doar să viseze, ci să și acționeze către a-și îndeplini visurile.

Am purces prin urmare la interviul cu Angela Filimon, fondatoarea brandului românesc de lenjerie intimă Delicate Lace, oarecum neconvins de subiect, pentru că, spre exemplu, eu nu îmi cumpăr lenjerie intimă foarte frecvent, deci poate că nu eram și nu sunt cel mai bun om pentru această temă.

Dar să revin. Am călăuzit la început discuția în zona antreprenoriatului feminin din România, conviins fiind că femeile sunt extrem de slab reprezentate din acest punct de vedere în continuare.

Interlocutoarea mea credea însă altceva, din moment ce mi-a spus că în ultimii ani a fost încurajat antreprenoriatul feminin prin programe europene de finanțare destinate doar femeilor, prin organizații și tot felul de conferințe și întâlniri care oferă suport femeilor în antreprenoriat și nu numai.

În plus, subliniază Angela Filimon, având în vedere domeniul în care lucrează, ea nu a simțit nicio diferențiere sau discriminare, această zonă de activitate fiind, în cuvintele ei, prea feminină să apară astfel de situații.

Mai mult, Angela FIlimon a plusat spunând că femeile sunt din ce în ce mai vizibile în Romania, având din ce în ce mai multe roluri în societate.

Sunt mame, au diverse roluri profesionale și sunt implicate în activism civic. Femeile sunt mai mult decât rolul tradițional de gospodine care le-a fost aproape exclusiv atribuit până nu demult, iar noi, la Delicate Lace, vreau să cred că ne aducem contribuția la această complexitate feminină prin creațiile noastre.

Angela Filimon, fondatoare Delicate Lace

Prin urmare, a continuat Angela Filimon, clienta Delicate Lace este o femeie activă care își dorește să se poată mișca în voie, adoră să se simtă confortabil, este o femeie puternică și independentă care preferă simplitatea într-o lume a excesului.

În plus, spune fondatoarea afacerii, ea ține cont de tendințele cu privire la sustenabilitate, de la materialele folosite până la ambalaj, la produse de calitate, cu design atemporal, realizate local și etic.

Antreprenoarea nu uită însă totuși nici bărbații, dar nu în modul în care îmi imaginam eu, adică portretizându-i așa cum îi văd eu pe stradă, ci acordându-le pur și simplu și lor un loc în galeria de creații Delicate Lace.

Astfel, spune ea, dacă până la lansarea ultimei colecții se putea vorbi în general de clienta Delicate Lace la feminin, iar în proporții mai mici despre domnii care cumpărau cadouri, acum se poate vorbi și despre clientul Delicate Lace la masculin, deoarece compania a lansat și o colecție capsulă pentru bărbați.

În acest moment al discuției, însă, de bine ce discutam desre bărbați, mi-au atras atenția fotografiile trimise de Angela Filimon și realizate cu ocazia campaniei Inner self din 2020. O campanie al cărei subiect a fost modelul Ibi (Ibolya) Cristea, supranumită "Doamna baletului sibian", o fostă balerină a Operei din Timișoara, astăzi în vârstă de 66 de ani.

Despre această campanie, Angela Filimon spune de altfel că a fost una dintre campaniile cele mai dragi persoanelor implicate în Delicate Lace, mai precis una care spune foarte multe despre feminitate, frumusețe și eleganță.

Modelul este o doamnă în adevăratul sens al cuvântului, balerină și instructor de balet. Încă nu îmi vine să cred că a acceptat provocarea propusă de mine, de a poza in lenjerie intimă, la cei 63 de ani atunci. (...) Prin această campanie am vrut să aratăm că frumusețea nu are vârstă, că nu trebuie să ne ascundem în spatele ridurilor care spun povestea noastră, ci să ne iubim și să avem încredere în noi.

Angela Filimon, fondatoare Delicate Lace

Intrigat de acest concept, am vrut să aflu mai multe despre felul în care s-a ajuns la acastă idee.

Prin urmare, mi-a explicat fondatoarea Delicate Lace, în ceea ce privește modelele, a colaborat de-alungul timpului cu modele profesioniste, dar în cea mai mare parte cu femei normale, fără experiență în domeniu, deoarece, spune Angela Filimon, ea încearcă să promoveze femeia naturală, așa cum este ea.

Aceasta povestește de asemenea că de obicei ea împreună cu echipa sa se sfătuiesc cu fotografii în legătură cu modelele, deseori primind recomandări din partea lor, în funcție de ceea ce își doresc să exprime.

Totodată, mai spune Angela FIlimon, echipa are câțiva fotografi pe care îi urmărește și a căror activitate o apreciază, aceștia fiind, remarcă ea, "artiști desăvârșiți".

Revenind la creațiile Delicate Lace însă, antreprenoarea mi-a explicat că acestea au căutare, împărtășindu-mi în acest sens povestea unei cliente care și-a cumpărat aproape o întreagă colecție de două ori, pentru că se împărțea între București și Arad și și-a dorit să aibă lenjeriile în ambele locuri, să nu trebuiască mereu să le pună în bagaj.

Nu în ultimul rând, compania fondată de Angela Filimon are planuri mari pentru perioada care urmează, aceasta explicându-mi că vrea ca produsele Delicate Lace să poată fi văzute și cumpărate în cât mai multe orașe din România, în primă fază în orașele cele mai mari cum ar fi București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, urmând ca apoi să umeze și alte orașe și, de ce nu, și în afara României.

Am făcut pași importanți pentru a ajunge în Paris, Amsterdam și Viena, câteva orașe din Spania. Câțiva pași am făcut și pentru Norvegia, Anglia și USA. În România, în curând produsele noastre vor putea fi cumpărate din showroom-ul Pur. Clothing din Timișoara.

Angela Filimon, fondatoare Delicate Lace

Cât despre partea online, Angela Filimon își dorește să colaboreze cu cât mai multe magazine care susțin designerii români și brandurile locale, amintind de Fashion Days, care au lansat conceptul Romanian Corner, iar lista poate continua.

La finalul discuției, fondatoarea companiei a prezentat de asemenea și noutățile Delicate Lace, explicând că, pe lângă elementele care diferențiau firma de competiție până acum, respectiv posibilitatea de a comanda lenjerie intimă exact pe dimensiunile fiecărei cliente și inspirată de designul clientului, odată cu noua colecție au fost introduse și câteva new entry-uri.

Astfel, primul dintre acestea este serviciul de lenjerie brodată, urmat de seturi de lenjerie prin care se pot asorta mai multe modele de chiloți la un sutien, care, cumpărate împreună, au un preț mult mai mic decât cumpărate separat.

De asemenea, adaugă Angela Filimon, tot acum a fost lansată și o colecție capsulă pentru bărbați numită Cool Confort by Delicate Lace, cuvinte care, spune antreprenoarea, descriu perfect articolele acestei colecții.

Aceasta concluzionează spunând faptul că vrea să creadă că echipa face fericită fiecare persoană care comandă produse Delicate Lace, prin tot conceptul care a fost gândit până la ultimul detaliu, prin calitate și simplitate.

Sursa foto: Delicate Lace

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri