Industria comertului electronic creste de la un an la altul, odata cu modificarile comportamentului de consum. Extinderea internetului in zonele in care acum cativa ani era un lux, precum si gama de produse si multitudinea de optiuni pe care comerciantii online ne ofera, au plasat e-commerce-ul pe o panta ascendenta. Economia digitala a Romaniei are un potential urias de crestere, care se observa inclusiv in dezvoltarea afacerilor de comert electronic, prin vanzari transfrontaliere si prin servicii de livrare care sa ofere o experienta completa cumparatorilor.

Pentru a completa experienta de client, magazinele trebuie sa tina cont de intreg traseul unei comenzi, de la primul click, pana la retur. Aici, un rol foarte important il au companiile de curierat, care asigura prima interactiune pe care consumatorul o are cu produsul. Acest lucru este cu atat mai important cu cat nevoile clientilor s-au schimbat dramatic, cei mai multi asteptand acum un serviciu de livrare rapid si de incredere, nu doar la o livrare standard.
Conform unui studiu Eurostat , in 2021 mai mult de 7 din 10 utilizatori de internet au facut achizitii online in anul anterior colectarii informatiilor. In general, ponderea cumparatorilor digitali in randul utilizatorilor de internet este in crestere, cele mai mari proportii fiind regasite in cea mai tanara grupa de varsta 16-24 (81%), urmata indeaproape de grupa de varsta 25-54 (80%).

In Romania, 84% din populatie foloseste internetul, dar doar 44% sunt e-shoppers.

Potrivit AMRO, tehnologia urmareste trendul de crestere al ratei de penetrare a internetului, avand tot mai multi adepti chiar chiar si in zonele rurale indepartate. Deoarece utilizatorii de internet vor incepe sa comande mai mult online, consumatorii vor dori servicii de livrare mai previzibile si mai flexibile, cum sunt lockerele easybox pentru livrarea coletelor. Devenit un nou standard pentru livrarile magazinelor online, easybox, serviciul Sameday de livrare in locker a vazut o crestere de 47% in numar de comenzi, iar in timp, se asteapta ca acestea sa atraga tot mai multi utilizatori.

Livrarea out-of-home – gamechanger al e-commerce-ului.

Livrarea marfurilor obisnuia sa dureze 5-10 zile lucratoare, cu foarte putine optiuni disponibile clientilor. Pe masura ce tehnologia a evoluat, numarul de metode si optiuni de livrare s-a diversificat, iar timpii de livrare au scazut. Solutia care a schimbat regulile jocului in Romania a fost lansarea lockerelor easybox. Incepand cu anul 2018, de la introducerea primelor easybox-uri de catre compania de curierat Sameday, s-a putut observa o crestere a preferabilitatii pentru livrarea in easybox datorita eficientizarii timpilor de livrare si cresterii numarului de colete livrate in acelasi timp, la aceeasi adresa a crescut considerabil. Cu un sigur drum, un curier poate livra la un easybox pana la 50 de colete.
Pentru cumparatorii finali, aparitia easybox a revolutionat experienta de livrare, scutindu-i de complicatia sincronizarii cu curierul. Intr-un timp scurt, tot mai multi retaileri au adoptat easybox-ul ca metoda preferata de livrare out-of-home. Acest lucru a dus la o schimbare totala a atitudinii fata de modul in care ar trebui sa functioneze livrarea. Flexibilitatea crescuta si usurinta ridicarii coletului este nu doar un avantaj, ci o asteptare.
In acest moment, doar in Romania, Sameday a instalat peste 3700 de easybox-uri, adica un locker la aproximativ 5 000 de romani.

Returul la easybox - o noua era a comertului online

Comertul online si metodele de livrare sunt intr-o relatie de codependenta. Venind in ajutorul magazinelor online, Sameday a dezvoltat un serviciu indelung asteptat de clienti si consumatori deopotriva.

Incepand cu luna martie, compania ofera serviciul de retur in orice easybox, indiferent de metoda de livrare aleasa pentru tur. Astfel, orice client Sameday cu serviciul easybox activ poate sa ofere consumatorilor posibilitatea de returna o comanda direct in easybox, fara bataie de cap. Compania a dezvoltat o platforma care integreaza toti clientii angrenati la acest serviciu, iar consumatorul nu trebuie decat sa completeze un formular simplu, in baza caruia primeste un cod PIN. Codul PIN il poate folosi pentru deschiderea unei casete de la orice esaybox, unde poate returna comanda. Mai mult, cu o integrare software extrem de simpla, retailerii pot adauga in propriul site metoda de retur.
Astfel, procesul de retur devine foarte usor, iar consumatorii prind si mai multa incredere in comercianti, crescand astfel gradele de conversie si retentie.
Mai mult, unul dintre marile avantaje ale acestui serviciu este posibilitatea returnarii unei comenzi la easybox, chiar daca turul comenzii nu s-a efectuat prin serviciile Sameday. Practic, indiferent de compania de curierat si metoda folosita pentru livrare, cumparatorii pot opta pentru returul la easybox, daca comerciantul are incheiat un contract cu Sameday si implineste conditiile minime activarii serviciului de easybox. Lista magazinelor online care deja au activat optiunea returului in easybox prin integrarea dezvoltata de Sameday poate fi consultata aici.

Flexibilitate crescuta in intregul proces de achizitie

”Serviciul de retur reprezinta un instrument de consolidare a increderii clientilor in magazinele online si de stimulare a ratei de conversie. Oferirea returului ca beneficiu si nu ca pe o obligatie legislativa, precum si crearea unei experiente facile de retur, ajuta la loializarea clientilor . Un client caruia i se ofera flexibilitate in jurul unei comenzi, fara a trebui sa parcurga un traseu dificil, in cazul in care produsul nu ar corespunde asteptarilor, are mai multe sanse sa creeze conversie, consolidand astfel increderea in comerciant si controlul asupra bunului comandat, chiar si dupa ce produsul a ajuns deja in posesia lui. Acest serviciu este un beneficiu pe care am dorit sa-l oferim clientilor nostri, convinsi ca numai creand o experienta de client excelenta putem stimula cresterea comertului online.”, declara Elena Stoica, Chief Marketing & Customer Experience Officer la Sameday.

Returul este un serviciu natural al e-commerce-ului, pe care retailerii il ofera consumatorilor care decid, in termen de 14 zile, ca nu mai doresc produsul ori opteaza pentru inlocuirea lui. Desi legislatia Uniunii Europene impune un termen de 14 zile pentru retur, numeroase magazine online extind optiunea returnarii produselor achizitionate online pana la 100 zile, conform propriilor politici interne. Conform unui studiu Royal Mail Group (Royal Mail plc FY 2021-22 Results, mai 2022), in 2021 se preconiza ca volumul retururilor in Europa sa creasca cu 30% in urmatorii cinci ani, comertul electronic fiind cel care conduce o mare parte a cresterii.

Mai mult, datele Statista arata ca multi cumparatori verifica politica de retur inainte de a plasa o comanda, 40% spunand ca nu vor comanda un produs decat daca perioada de returnare este de cel putin 30 de zile. Graficul de mai sus arata o crestere abrupta a volumelor de transport. Se asteapta ca ratele de returnare, care sunt acum intre 5% si 15%, sa creasca si ele, odata cu majorarea volumelor comandate.
Serviciul de retur la easybox pus la dispozitie de Sameday este o transformare naturala a industriei de curierat, care se axeaza in special pe experienta clientului final, in procesul de achizitie. Prin implementarea acestui serviciu, Sameday participa activ la cresterea afacerilor din Romania si contribuie la consolidarea economiei circulare.

Serviciul de retur la easybox este disponibil pentru clienții business, care îl pot accesa în mod gratuit, dacă îl activează până la finalul lunii aprilie, accesând pagina dedicată campaniei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri