KFC România nu va ajunge niciodată în situația în care un client care vine să comande nu va putea interacționa în niciun fel cu un angajat uman al restaurantului, promite Marian Gogu, General Manager al KFC România. Declarația acestuia vine în contextul în care în retailul românesc și cel internațional se vorbește tot mai des despre înlocuirea angajaților cu case automate.

”La KFC nu se va renunța niciodată la angajații umani. Interacțiunea cu clienții va exista mereu. Flow-ul propriu-zis de lucru va avea mereu nevoie de oameni”, spune șeful KFC România.

KFC România a fost unul dintre primii jucători din industria locală de fast food care au introdus opțiunea de comandă la panoul digital, fără a mai fi nevoie ca respectivii clienți să stea la obișnuita coadă unde un operator uman prelua comanda. Panourile digitale au fost lansate de KFC înainte de pandemia COVID-19.

Marian Gogu subliniază că și în situația în care, în viitor, unele restaurante vor avea doar opțiunea de comandă la panoul digital, și acolo ”mereu va exista un reprezentant al KFC care să ajute clienții să comande, în cazul în care au probleme”.

În februarie, Auchan a dat startul unei dezbateri ce a stârnit numeroase controverse în rândul clienților după ce a anunțat că a început remodelarea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out. Ideea renunțării la casieri nu a fost bine primită nici de guvernanți, care au început să se gândească la taxe suplimentare pentru firmele care fac acest lucru.

KFC nu este singurul jucător din industria de fast food care se poziționează mai degrabă de partea angajaților, lanțul Cartofiserie publicând recent anunțuri de angajare în care anunță ironic faptul că sunt în căutarea unor ”Colegi umani la casă”.

Trendul caselor de marcat self-scan nu este nici pe departe specific doar României. În Europa, se fac pași mari spre automatizarea comenzilor/plăților pentru coșul de produse, recent fiind lansat și cel mai mare supermarket complet autonom din punct de vedere al plăților din Europa.

KFC se așteaptă la o stabilizare a prețurilor. În 2023, costurile cu produsele cumpărate crescuseră și cu 50%

Uleiul, energia și produsele de panificație sunt produsele care au înregistrat unele dintre cele mai mari scumpiri anul trecut, iar în aceste condiții și lanțul KFC a fost afectat serios de creșterea prețurilor.

”Anul trecut am fost afectați de o creștere puternică a prețurilor la principalele materii prime pe care le folosim: pui, ulei și făină. Cireașa de pe tort a fost reprezentată de prețurile la utilități, a căror scumpire a fost simțită în special în toamna lui 2022. Mă aștept la o perioadă de acalmie, în care trendul scumpirilor să se tempereze și să nu mai vedem o situație precum cea de anul trecut”, spune Marian Gogu, General Manager al KFC România

Pentru KFC, scumpirea materiei prime a început să se simtă începând cu trimestrul 4 din 2021, astfel că, la un moment dat în 2022, compania înregistra creșteri de preț și cu 50% în cazul unor produse de bază.

Spre final de an, trendul s-a mai temperat, astfel că, la 31 decembrie 2022, prețul uleiului era cu 41% mai mare decât în decembrie 2021, iar prețul la carnea de pasăre cu 30% mai mare.

KFC a intrat pe piața din România în 1997, odată cu deschiderea primului restaurant din București. Brandul a continuat să se dezvolte pe parcursul celor 25 de ani de activitate, iar în acest moment rețeaua numără 97 de unități în 39 de orașe, atât de tip Drive-Thru, cât și stradale și food court, fiind cel mai mare lanț din România ca număr de locații.

Sursa foto: Shutterstock / KULLAPONG PARCHERAT

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri