Grupul Rompetrol se va lista in 2-3 ani, cel mai probabil la Bursa din Londra, dar conducerea actuala isi va pastra pachetul de control, a declarat presedintele grupului petrolier, Dinu Patriciu
Patriciu a mai spus ca a investit in Rafinaria Petromidia de la preluare si pana la finele lui 2006 circa 600 milioane dolari pentru ca sa o aduca la standarde europene de calitate. El a adaugat ca Petromidia acopera 28% din cifra de afaceri a Rompetrol.

Presedintele Rompetrol a spus ca doreste sa cumpere o rafinarie in Europa, adaugand ca din Serbia si pana in Italia sunt de vanzare, in prezent, sapte rafinarii. Potrivit lui Patriciu, in prezent, pretul unei rafinarii poate fi calculat inmultind 10-12.000 de dolari cu numarul de barilii de petrol, pe care aceasta ii poate rafina. Acesta a mai spus ca Rompetrol vrea sa fie o companie mediteraneana cu "cote de piata mici, dar semnificative" in toate tarile din acesta regiune.

Potrivit lui Patriciu, Rompetrol este interesata sa preia benzinarii particulare sau dupa caz sa le ofere patronilor acestora francize sau parteneriate cu societatea petroliera. "Acum, avem 250 de contracte de franciza si 190 de statii in parteneriat", a punctat seful Rompetrol.

Grupul Rompetrol a inregistrat, in 2006, o cifra de afaceri consolidata de 5,65 miliarde de dolari, in crestere cu 135% fata de 2005, in urma achizitionarii Dyneff, si un profit operational de 164 milioane de dolari, identic cu cel din 2005.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri