Deși companiile din întreaga lume trec, de trei ani de zile, prin perturbări continue și se confruntă cu ambiguitatea economică, reziliența rămâne un aspect sensibil pentru acestea. În prezent, doar 53% dintre directori recunosc faptul că firma lor nu se află acolo unde ar trebui să fie în această privință. Aceasta este una dintre cele mai importante descoperiri ale unui nou studiu desfășurat de către SAS, lider global în analytics.

Studiul Resiliency Rules oferă mai multe detalii cu privire la statutul actual al rezilienței în cazul business-urilor, dar și explică și care sunt pașii pe care companii din industrii precum serviciile financiare, retail, manufactură, sănătate sau din sectorul public îi fac pentru a ține pasul cu schimbările și pentru a profita de oportunitățile ce se ivesc.

Între retorică și realitate

SAS a chestionat 2.414 directori din companii cu peste 100 de angajați de pe întregul mapamond. Din totalul respondenților, aproximativ 7 din 10 sunt optimiști cu privire la viitorul economic al țării în care își desfășoară activitatea. În paralel, 80% dintre directori investesc în prezent în dezvoltarea unor strategii și planuri de reziliență.

Totuși, cercetarea arată și că există un decalaj semnificativ între importanța pe care directorii o alocă rezilienței și nivelul real al rezilienței dintr-o organizație.

Conform studiului:

  • Aproape în unanimitate, 97% dintre directori consideră că reziliența este importantă, însă doar 47% își percep propria companie ca fiind una rezilientă.
  • Aproximativ unul din doi directori (46%) recunoaște faptul că nu este pregătit pentru a face față perturbărilor din piață și că are dificultăți în a combate probleme precum securitatea datelor (48%), productivitatea (47%) și îmbunătățirea inovațiilor tehnologice (46%).

Cu toate că acest decalaj este, efectiv, realitatea din prezent a companiilor, 8 din 10 respondenți cred că un grad mai ridicat de reziliență poate fi atins cu uneltele și ghidajul potrivite. Iar mai bine de 90% dintre directorii chestionați consideră datele și zona de analytics ca fiind unelte de bază în dezvoltarea unei strategii de reziliență.

Dorim să sprijinim directori din toate industriile pentru ca aceștia să fie cu un pas în fața competitorilor, cu ajutorul datelor și analizei de date, pentru a construi o strategie sustenabilă de reziliență. Prin intermediul uneltei de evaluare a rezilienței, organizațiile vor putea să identifice mai bine zonele forte și cele în care creșterea este posibilă. Astfel de informații le vor ajuta să acopere decalajele și să întărească uneltele și sistemele ce le sporesc agilitatea în fața provocărilor și a perturbărilor din economie.

Jay Upchurch, Vicepreședinte Executiv și CIO SAS

Cele cinci Reguli pentru Reziliență și necesitatea datelor și a analytics

SAS a identificat cinci principii importante pentru menținerea și întărirea rezilienței business-urilor:

  • Rapiditate și agilitate
  • Inovație
  • Echitate și responsabilitate
  • Cultura și alfabetismul datelor
  • Curiozitatea

Cercetarea SAS a examinat modul în care directorii prioritizează și implementează fiecare dintre cele cinci reguli. Un lucru este clar: directorii axați pe reziliență pun mai mult accent pe aceste cinci aspecte și investesc mai mult în ele, comparativ cu directorii care nu au făcut din asta o prioritate. Acest fapt se remarcă în toate țările și industriile, indicând că directorii consideră aceste componente ca fiind fundamentale pentru strategia de reziliență.

Un aspect important relevat de studiu arată rolul important al datelor și analizei de date în implementarea Regulilor pentru Reziliență. Aproape toți directorii concentrați pe reziliență folosesc date interne și externe, dar și analytics, pentru a lua decizii informate, necesare pentru continuitatea business-ului în vremuri dificile. Acești directori susțin că implementează metode de analiză a datelor mult mai des decât directorii mai puțin concentrați pe reziliență (96% vs. 22%).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri