• În Q1 2023 veniturile au crescut cu 48,7%, ajungând la 89,8 milioane EUR, datorită performanței puternice a produselor și soluțiilor de plată din zonele pe care ne concentrăm, și anume: băncile de tip „challenger”, SUA, Marea Britanie și Turcia, precum și a creșterii segmentului soluțiilor de gestionare securizată a datelor și a serviciilor de distributie poștală.
  • Economiile de scară și prețurile medii de vânzare mai ridicate au compensat creșterea costurilor cu materialele și energia în creștere.
  • Profitul brut a crescut cu 54,6% la 21,9 milioane EUR, cu o marjă de profit brut îmbunătățită de 24,4%.
  • Măsurile generale de control al costurilor au limitat creșterea OPEX la doar 24,6%, rezultând o creștere EBITDA ajustată de 78,5%, ajungând la 13,5 milioane EUR, îmbunătățindu-se substanțial cu 15,0%, comparativ cu 12,5% în Q1 2022.
  • Profitul net după impozitare a crescut cu 133,1% la 4,8 milioane EUR, îmbunătățind marja de profit net la 5,3%, comparativ cu 3,4% în ultimul trimestru al anului trecut.
  • În 23 martie, acțiunile AUSTRICARD HOLDING AG au fost listate la Bursele din Viena (VSE) și Atena (ATHEX) și a început tranzacționarea cu simbolul ACAG.

CEO-ul AUSTRIACARD HOLDINGS AG, Panagiotis Spyropoulos, a declarat:

„Avem rezultate remarcabile în primul trimestru al 2023, cu o creștere substanțială a veniturilor, EBITDA și profitului net, cu 48,7%, 78,5% și, respectiv, 133,1%. În paralel, un bun control al costurilor, prețurile ajustate și beneficiile de scară au condus la îmbunătățiri substanțiale ale marjei de profitabilitate la toate nivelurile.

Integrarea cu succes a achizițiilor Grupului efectuate în ultimii 5 ani, i-a permis Grupului ACAG să profite de amploarea câstigată și de extinderea acoperirii, precum și de un portofoliu de produse îmbunătățit. Astfel cota de piață s-a mărit în domenii de interes precum băncile de tip „challenger”, dar și în țări precum SUA, Marea Britanie și Turcia, unde vânzările au crescut cu 115,7%, 120,7%, 37,3% și, respectiv, 143,7%.

De menționat că, Grupul are acum facilități de producție și/sau centre de personalizare în Andorra, Austria, Polonia, Grecia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie și SUA, birouri de vânzări pe tot globul și aproximativ 2.500 de angajați.

„ACAG” oferă, pe o arie extinsă a globului, un portofoliu divers de soluții de tehnologie digitală securizată, de clasă mondială, în domeniile plăților și gestionării securizate a datelor și digitalizării, iar creșterea ne așteptăm să continue în anii următori.

În primul trimestru al anului 2023, am atins un obiectiv important, prin listarea acțiunilor companiei noastre AUSTRIACARD Holding AG la Bursele din Viena și Atena. Avem planuri ambițioase de a crește în următorii ani, atât organic, cât și cu achiziții selectate care ne pot îmbogăți atât portofoliul, cât și amprenta geografică, întrucât accesul îmbunătățit la piețele de capital și vizibilitatea ridicată sunt importante pentru noi.

Suntem pe cale să ne atingem obiectivele pentru FY2023 de creștere a veniturilor cu 12%-15%, creștere EBITDA cu 25%-30%, și a marjei de profit net cu 4%-5%.”

Performanța în afaceri

Veniturile Grupului AUSTRIACARD HOLDINGS au atins 89,8 milioane EUR, în creștere cu 29,4 milioane EUR (48,7%) față de T1 2022. Această creștere a fost determinată în principal de vânzările de soluții de plată către bancile tip „challenger/neo” (+115,7% în total), precum și către SUA (+120,7%), instituții financiare cu sediul în Marea Britanie și Turcia (+37,3%, respectiv +143,7%). Din perspectiva categoriei de produse, numărul de carduri vândute a crescut cu 28,9% și a ajuns la 34,4 milioane, iar veniturile aferente au crescut cu 51,3% ca urmare a îmbunătățirii prețului mediu de vânzare. În plus, cererea mai mare de carduri metalice, soluții securizate de gestionare a datelor și servicii de distribuție poștală au contribuit la creșterea vânzărilor.

Profitul brut a crescut cu 10,9 milioane EUR ( 40,1%) și a ajuns la 38,0 milioane EUR. Marja brută a scăzut cu 2,6 puncte procentuale la 44,9% de la 42,3% în 2023, ca urmare a mixului diferit de produse. Pe de altă parte, profitul brut a crescut cu 7,7 milioane EUR ( 54,6%), ajungând la 21,9 milioane EUR, în timp ce marja brută a crescut cu 0,9 puncte procentuale (la 24,4%) ca urmare a economiilor de scară și a utilizării resurselor existente.

Cheltuielile de exploatare, excluzând amortizarea și deprecierea (OPEX) au crescut cu 4,9 milioane EUR (24,6%), ajungând la 24,9 milioane EUR, în principal ca urmare a creșterii activității. Ca procent din venituri, OPEX a scăzut cu 5,4 puncte procentuale la 27,8% față de 33,1% în T1 2022.

Ca urmare, EBITDA ajustat a crescut cu 5,9 milioane EUR ( 78,5%) de la 7,6 milioane EUR la 13,5 milioane EUR, iar marja EBITDA ajustată a crescut de la 12,5% în primul trimestru al anului 2022 la 15,0% în primul trimestru al anului 2023.

EBIT ajustat a crescut cu 5,4 milioane EUR ( 125,8%), ajungând la o marjă de 10,9% față de 7,2% în Q1 2022, deoarece creșterea EBITDA ajustat a fost parțial compensată de o depreciere și o amortizare a investițiilor importante făcute în 2022 pentru creșterea susținută a afacerii.

Profitul ajustat înainte de impozitare a crescut cu 4,9 milioane EUR (141,3%), cu o marjă de 9,3% față de 5,7% în Q1 2022, deoarece creșterea EBIT ajustat a fost parțial compensată de cheltuielile mai mari cu dobânzile corelate cu creșterea Euribor. Ca urmare a performanței operaționale puternice, profitul ajustat după impozitare a crescut cu 4,0 milioane EUR (139,9%) până la 6,9 milioane EUR, atingând o marjă de 7,7% față de 4,8%.

Ca urmare a performanței operaționale ridicate profitul după impozitare a crescut cu 2,7 milioane EUR (133,1%), până la 4,8 milioane EUR, cu o marjă de 5,3% față de 3,4% în Q1 2022.

Performanța financiară

Activele totale au crescut cu 9,1 milioane EUR de la 270,2 milioane EUR la 31 decembrie 2022 la 279,3 milioane EUR la 31 martie 2023, corelat în principal cu creșterile activelor circulante, în principal în ceea ce privește stocurile și creanțele comerciale, datorită performanței puternice a afacerii. Ca urmare a profitului generat, capitalul propriu a crescut cu 5,1 milioane EUR la 88,8 milioane EUR. Rata capitalurilor proprii a Grupului a crescut de la 31,0% la 31 decembrie 2022 la 31,8% la 31 martie 2023.

La sfârșitul lunii martie 2023, a fost finalizata fuziunea transfrontalieră între companie și filiala sa INFORM P. LYKOS HOLDINGS SA, Grecia, în urma căreia capitalul social al societății a fost majorat de la 16,9 milioane EUR la 18,2 EUR. milioane de euro și participația aferentă acestei filiale a fost transferată proprietarilor de capitaluri proprii ai societății. Cu excepția acestor reclasificări, fuziunea transfrontalieră nu a afectat valoarea totală a capitalurilor proprii ale Grupului.

Datorită creșterii stocurilor și creanțelor comerciale determinate de afaceri, capitalul de lucru net a crescut cu 11,9 milioane EUR ( 48,7%) de la 24,5 milioane EUR la 31 decembrie 2022 la 36,3 milioane EUR la 31 martie 2023. Ca urmare a acestei creșteri solide în capitalul de lucru net fluxul de numerar al Grupului din activitățile de exploatare a scăzut cu 3,7 milioane EUR (122,5%) de la 3,0 milioane EUR la (0,7) milioane EUR în primul trimestru al anului 2023. Ne așteptăm ca, cerințele de capital de lucru să se normalizeze în cursul anului și astfel fluxul de numerar din activitățile de exploatare să fie crescut pe măsură ce exercițiul financiar 2023 progresează.

Datoria netă a crescut cu 5,9 milioane EUR, de la 76,6 milioane EUR la 31 decembrie 2022 la 82,5 milioane EUR la 31 martie 2023, datorită creșterii capitalului de lucru net, care se preconizează că va fi normalizat în cursul anului.

DESPRE AUSTRIACARD HOLDINGS AG

AUSTRIACARD HOLDINGS AG, cu sediul principal în Viena, cu prezență internațională și unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de tehnologie digitală securizată din Europa.

AUSTRIACARD HOLDINGS AG este unul dintre cei mai importanți furnizori B2B de carduri inteligente, soluții de personalizare și plată, precum și de soluții de digitalizare și de gestionare securizata a datelor, în Austria, Scandinavia, Europa Centrală și de Est și Europa de Sud-Est, având în același timp o cotă semnificativă de piață în multe alte țări europene și în Turcia. Grupul se extinde rapid în zone geografice din afara Europei, cum ar fi SUA, unde a înființat un nou centru de personalizare, Orientul Mijlociu și Africa, unde au fost dezvoltate unități de vânzări care au atras deja noi afaceri. În plus, compania a devenit un partener de soluții și produse de plată pentru bancile tip „challenger” si „neo”, un segment de piață în creștere la nivel mondial.

Compania are o amprentă operațională paneuropeană foarte puternică, din Marea Britanie până în Grecia și Turcia, cu șapte facilitati de producție și șapte centre de personalizare carduri în Europa, precum și un centru suplimentar de personalizare în SUA, si cu aproximativ 2.500 de angajați în prezent. De asemenea, are birouri de vânzări în Norvegia,

Republica Cehă, Germania, Croația, Serbia, Iordania, Emiratele Arabe Unite și o rețea de parteneri și agenții de vânzare în întreaga lume. Această amprentă permite furnizarea de servicii la nivel ridicat clienților noștri, confirmat prin relațiile de afaceri de lungă durată. Baza internațională de clienți a Grupului beneficiază de o ofertă de produse și servicii și soluții complementare: de la tipărirea facturii, corespondența directă și procesarea documentelor până la plăți, tranzit și cărți de identitate, din ce în ce mai multe pachete cu soluții de transformare digitala, online și mobile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri