Grupul de food service Sphera Franchise Group a înregistrat un profit net de 7,3 milioane de lei în primul trimestru al acestui an, faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane de lei înregistrată în acelaşi interval al anului trecut, potrivit rezultatelor grupului publicate luni, transmite Agerpres.

"Datorită strategiei corecte de creştere a preţurilor derulate pe parcursul anului 2022, grupul a încheiat T1 2023 cu un profit din exploatare în restaurante de 27,4 milioane de lei, o creştere de 317,8% faţă de T1 2022. Ponderea în vânzări a cheltuielilor generale şi administrative (G&A) a scăzut cu 0,4 pp în T1 2023 faţă de T1 2022, ajungând la 15 milioane de lei în T1 2023. Rezultatul din exploatare a devenit pozitiv în T1 2023, ajungând la 12,4 milioane de lei faţă de pierderea din exploatare de 7,1 milioane de lei înregistrată în T1 2022. EBITDA s-a ridicat la 23,5 milioane de lei în T1 2023, o creştere de 525,6% faţă de T1 2022", se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, costurile financiare nete au scăzut cu 24,6% în primul trimestru, ajungând la 2,1 milioane de lei. Profitul înainte de impozitare pentru T1 2023 a fost de 10,3 milioane de lei faţă de o pierdere brută de 9,9 milioane de lei în T1 2022.

"Cheltuiala cu impozitul a fost de 2,9 milioane de lei în T1 2023 vs. 1 milion de lei în T1 2022, ca urmare a modificării regimului fiscal aplicabil pentru companiile HORECA începând cu 1 ianuarie 2023. În consecinţă, Grupul a încheiat T1 2023 cu un profit net de 7,3 milioane de lei, faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane de lei înregistrată în T1 2022", se menţionează în raport.

Reprezentanţii grupului susţin că primul trimestru este, de obicei, o perioadă mai puţin dinamica pentru industria HORECA, din cauza ritmului mai scăzut al consumului după sărbătorile de iarna.

"În ciuda sezonalităţii specifice industriei şi a contextului economic mai dificil, caracterizat de o inflaţie ridicată, Grupul a început bine anul 2023, vânzările consolidate în T1 2023 ajungând la 335,1 milioane de lei, o creştere de 20,3% faţă de T1 2022, când Grupul a înregistrat venituri de 278,6 milioane de lei. Vânzările din România au contribuit la veniturile totale cu 289,2 milioane de lei, înregistrând o creştere de 19,7% în T1 2023 vs. T1 2022, Italia cu 40,9 milioane de lei, o creştere de 22,1%, în timp ce Republica Moldova a contribuit cu 4,9 milioane de lei, o creştere de 42,7%. Contribuţia la performanţa totală a rămas comparabilă cu cea din aceeaşi perioadă a anului 2022, România contribuind cu 86,3% la vânzările totale, Italia - 12,2% şi Republica Moldova - 1,5%", se mai precizează în document.

Astfel, vânzările KFC s-au apreciat cu 20,3% în primele trei luni faţă de acelaşi interval din 2022, realizând venituri de 284,1 milioane de lei, Pizza Hut a crescut cu 10%, contribuind cu 31,2 milioane de lei, în timp ce Taco Bell a crescut cu 40,6%, înregistrând venituri de 19,8 milioane de lei în primele trei luni din 2023.

"Similar împărţirii geografice, contribuţia la cifra de afaceri totală a brandurilor individuale a rămas comparabilă în T1 2023 faţă de T1 2022, KFC aducând 84,8% din vânzări, Pizza Hut - 9,3% şi Taco Bell - 5,9%. După un an 2022 plin de provocări, ponderea în vânzări a cheltuielilor în restaurante a scăzut cu 6pp, ajungând la 91,8% în T1 2023 faţă de 97,6% în T1 2022. În T1 2023, creşterea de 13,1% faţă de anul anterior a cheltuielilor în restaurante a fost mai mică decât creşterea de 20,3% a vânzărilor în restaurante", se mai precizează în raport.

Pe de altă parte, costurile cu alimentele şi materialele au crescut cu 15,6% faţă de anul precedent, la 113 milioane de lei, mai puţin decât inflaţia pentru produsele alimentare la nivel naţional.

"Eforturile companiei de a motiva şi securiza baza de angajaţi se reflectă în creşterea cu 16,5% a cheltuielilor cu salariile şi beneficii ale angajaţilor în T1 2023 faţă de T1 2022, ajungând la 77,9 milioane de lei, în concordanţă cu evoluţiile de pe piaţa muncii", se mai spune în comunicat.

Sursa foto: Shutterstock/Sapadia Aku

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri