Dacă e vreo companie de la care să te aștepți să vină cu inovație în e-commerce, atunci nu poate să fie decât eMAG - cu 22 de ani experiență într-o piață care, în 2001, abia-abia începea să se contureze, nimeni nu este mai pregătit să vină cu produse și servicii mai de impact. Iar unele dintre cele mai importante din ultimii ani sunt, bineînțeles, Genius și Cardul cu Milioane de Idei!

Dar orice produs, oricât de inovator și fain, nu poate să ajungă la publicul-pereche fără campanii de advertising creative și concepute în jurul business-ul. Aici intervine Jam Session Agency, o agenţie challenger, cu o combinaţie unică progresivă de business şi creativitate, care colaborează pentru a crea branduri relevante pentru generaţiile de astăzi şi cele care urmează. Iar din partea Jam, stăm la povești cu Adina Teodorescu, Group Creative Director, Oana Oprea, Head of Digital Content Planning și Maria Vatamanu, Integrated Communications Planning Director, și încercăm să aflăm ce și cum înseamnă să faci publicitate pentru unul dintre cele mai recognoscibile branduri românești.

1. Ce a însemnat munca de creație pentru un brand atât de cunoscut cum este eMAG? Care au fost cele mai mari provocări întâmpinate?

Adina Teodorescu: Munca pentru orice brand mare necesită o coordonare foarte bună, atât între departamentele din interiorul agenției (creație, strategie, client service), cât și cu echipa de la client. Pentru că provocarea este de a ține cont de foarte multe aspecte (comerciale, buget, media, timing), dar fără a face compromisuri prea mari legate de produsul creativ.

2. Care ar fi 3 elemente necesare de punctat pentru a transforma viziunea clientului într-o campanie inovatoare și memorabilă?

A.T.: Claritatea mesajului este cel mai important lucru în orice campanie și stă la baza oricărei creații de-ale noastre. Evident că ea vine mână-n mână cu relevanța pentru oamenii cu care vorbim și mai ales cu un strop de surpriză, astfel încât să ne și bage în seamă când le transmitem mesajul nostru clar și on point. 😊

Oana Oprea: Eu zic că, indiferent de brief, pe lista priorităților strategice avem întotdeauna trei elemente de bază: claritatea, relevanța (față de brand, contextul cultural & economic, mindset-ul consumatorului) și emoția. Ambele campanii, atât Genius, cât și Cardul cu Milioane de Idei, au însemnat comunicarea unor servicii complexe, cu funcționalități și beneficii numeroase, ceea ce a făcut esențială prezența unor mesaje simple și ușor de asimilat, dar care totuși să stârnească o reacție instantanee. Deși aceste trei coordonate sunt elementare, importanța pe care le-o acordăm, încă de la început, ne permite să pornim de la o bază solidă, care să ne ofere libertatea creativă de a construi memorabilul.

Maria Vatamanu: Mai departe, un alt element important este descoperirea de perspective și abordări noi. Am analizat barierele comportamentale, factorii culturali și modul în care aceștia ar putea afecta interacțiunile oamenilor cu cele două produse. Asta ne-a ajutat să găsim unghiuri alternative, o bază pentru diferențiere și memorabilitate.

3. Cum ați folosit storytelling-ul pentru a crea o relație puternică între client și publicul țintă, având în vedere cele două produse în focus?

M.V.: Ne-am folosit de storytelling ca tool de demonstrare a beneficiilor celor două produse. Dincolo de alegerea canalelor și formatelor relevante, am căutat să construim scenarii care să reflecte, cu puțin umor, provocările și interesele oamenilor. Când ne identificăm cu personajele și situațiile, ne putem imagina mai rapid și mai ușor modul în care produsele ne pot adresa nevoile. Storytelling-ul a devenit astfel un vehicul de decodare și de conectare în același timp.

O.O.: Ambele campanii au avut focus în digital, ceea ce ne-a făcut să fim și mai agile în relație cu modalitățile de a face storytelling în formate scurte. De la materiale statice de social media și până la video-uri de un minut, ne-am adaptat platformelor, ca să vorbim aceeași limbă cu utilizatorii.

Un alt element important în mixul de storytelling au fost influencerii. De fiecare dată când implicăm influenceri, reușim să îi scoatem din zona de confort, cât să rămână autentici stilului lor de comunicare, dar și cât să genereze acel „wow effect” care să ajungă în comunitățile lor ca o surpriză, printr-un content atipic, care să genereze conversație și memorabilitate.

A.T.: În campania Genius #zeulashopping, storytelling-ul a fost creat în jurul senzației mișto de a avea la picioare (la propriu) 4 aplicații de shopping online. Pe de altă parte, campania de Crăciun pentru „Cardul cu milioane de idei” a avut în centru ideea de cadou neinspirat vs. cadoul perfect, pe tipologii de personaje greu de mulțumit în materie de cadouri. Deci, aici am mizat pe umor, pe carisma lui Andi Moisescu și talentul lui Mădălin.

4. Este deja bine cunoscut faptul că intenția oamenilor este să petreacă cât mai mult timp în online și social media, mai ales pentru a cumpăra și descoperi noi produse. Care sunt elementele pe care le-ați luat în considerare atunci când ați făcut spot-urile pentru aceste produse?

A.T.: Campania Genius #zeulashopping fix de aici a pornit, de la cât de comod și avantajos este să ai patru magazine online la dispoziția ta, la tine în telefon. În general, în toată comunicarea eMAG, încercăm să adresăm și avantajele shopping-ului online.

O.O.: Social media a devenit mai mult decât un loc de inspirație pentru consumatori când vine vorba de cumpărături online. Așteptările lor referitoare la jucătorii din piață sunt acelea de a le pune la dispoziție un conținut cât mai variat, de la curatoriere de produse pentru diferite ocazii de consum și până la reviews cât mai complexe. În ambele campanii, mixul de materiale din digital a inclus atât materiale de awareness, informaționale și educative, cât și de conversie – cu trimitere rapidă către site, pentru a asigura relevanța mesajelor pe întregul ciclu de cumpărare.

M.V.: În ambele campanii am folosit nu doar formate specifice, dar și execuții cu mesaje scurte și elemente vizuale (grafică, animații), care să capteze atenția unui public mereu în mișcare, cu puțin timp la dispoziție pentru a parcurge conținut online.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri