Acesta s-a declarat optimist in ceea ce priveste discutiile cu reprezentantii Metrorex. "Daca o eventuala amanare a platii datoriei va fi fundamentata, vom asigura in continuare mentenanta cu fonduri de la compania-mama. Pe de alta parte, daca raspunsul va fi o promisiune fara acoperire, vom suspenda un sfert din activitatea de intretinere a trenurilor, asa cum prevede legea. Cel mai probabil, daca acest lucru se va intampla, vor fi scoase din circulatie unele trenuri, iar metroul va circula mai rar", a mai spus Stanciu.
Potrivit unor informatii publicate luni de cotidianul Gardianul, Alstom a trimis Metrorex o scrisoare prin care instiinta compania ca din luna august va incepe procedurile de notificare, iar de la 1 septembrie va diminua numarul de trenuri pentru care se asigura mentenanta, ca urmare a unor datorii de aproximativ 15 milioane euro. Valoarea contracului de mentenanta, incheiat intre Alstom si Metrorex este de 239,7 milioane euro pe o perioada de 15 ani.
Pe de alta parte, Metrorex considera ca nu sunt intrunite conditiile pentru suspendarea partiala a serviciilor de intretinere pentru o parte din parcul de vagoane si va depune toate eforturile pentru ca metroul sa nu isi intrerupa, nici macar partial si pe termen scurt, activitatea. Reprezentantii Metrorex au precizat ca societatea Alstom, care efectueaza intretinerea trenurilor de metrou, nu a comunicat intentia ferma de a initia procedurile de suspendare a serviciilor de mentenanta.
Metroul bucuresteam transporta in medie peste 500.000 de calatori pe zi si acopera in medie 20% din volumul total de calatori care utilizeaza mijloacele de transport in comun.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: