Erste Bank reduce estimarile pentru vanzarile Zentiva in Romania in 2007, pana la 2,634 miliarde coroane cehesti (94,29 milioane euro), de la 2,676 miliarde coroane (95,8 milioane euro), pe fondul politicilor mai stricte de colectare a platilor.

"Vanzarile in Romania au fost, in linii mari, in concordanta cu tintele noastre pentru primul semestru. Cu toate acestea, am decis diminuarea tintelor noastre de la 2,676 miliarde coroane cehesti la 2,634 miliarde, pentru a reflecta directia mai prudenta urmata de managementul companiei, respectiv colectarea cu mai multa strictete a platilor", explica economistii bancii Erste, intr-un raport publicat vineri, despre evolutia financiara a companiei de farmaceutice Zentiva.

Zentiva a obtinut in Romania, in primul semestru vanzari cu 21,3% mai mari in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 1,33 miliarde coroane cehesti (47,4 milioane euro).

Din vanzarile obtinute in Romania, 66,9% au fost aduse de marcile Sicomed, reprezentand 890,5 milioane coroane cehesti (31,8 milioane euro).
Banca austriaca si-a redus previziunile pentru vanzarile si profitul obtinut de Zentiva in acest an, pe fondul asteptarilor mai slabe legate de vanzarile in Cehia, Romania si Polonia.

Din cauza dinamismului mai redus al vanzarilor grupului, nu numai in Cehia, cat si in Romania si Polonia si costurilor impuse de noua afacere din Turcia, care vor diminua castigurile in 2007, ne reducem previziunile pentru vanzarile Zentiva pana la 17,728 miliarde coroane cehesti (635,8 milioane euro) si tinta pentru profitul net la 2,135 miliarde coroane (76,43 milioane euro), anunta Erste.

Zentiva a inregistrat o crestere cu 7,6% a vanzarilor brute totale in primul semestru, pana la 7,239 miliarde coroane cehesti (253 milioane euro) si o crestere cu 5,5% a vanzarilor nete, pana la 6,79 miliarde coroane (237,6 milioane euro) fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul net obtinut de grup a fost de 831,3 milioane coroane cehesti (29,7 milioane euro), in crestere de peste 12 % fata de primele sase luni din 2006.

Erste apreciaza ca scaderea vanzarilor in Cehia si diminuarea dinamismului vanzarilor in Romania vor fi contracarate, in mare parte, de vanzarile sanatoase din Slovacia si revigorarea activitatii in Rusia.

Afacerea romaneasca a contribuit, in primele sase luni ale acestui an, cu 19,7% la vanzarile companiei-mama, fata de o pondere de 17,6% in acelasi interval al anului trecut.

Printre principalele marci internationale Zentiva promovate in Romania si care au adus rezultate bune se numara medicamentul Simvacard (simvastatin), cel antihipertensiv introdus recent Zenra (ramipril), medicamentul pentru tratarea ulcerului Helicid si analgezicul Tralgit (tramadol), precum si medicamentul cardiovascular Lindaxa. Medicamentele deja cunoscute pe plan local, care au adus cea mai mare contributie la vanzarile Zentiva in Romania, au fost Algocalmin, Antinevralgic P, serul fiziologic si Dicarbocalm.

Compania Zentiva a lansat patru produse noi pe piata romaneasca in prima jumatate a lui 2007, printre care Zenra, Lindaxa, Amyx si contraceptivul oral Chloe.

Compania estimeaza o evolutie mai slaba pe piata romaneasca pentru restul anului, pe fondul eforturilor de contrabalansare a riscurilor in viitor.
Compania Zentiva SA Romania a fost contruita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA. In 1998, actiunile societatii se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti. Societatea are un capital social de 41,69 milioane lei. Principalul actionar este Venoma Holdings Limited cu o detinere de 50,98% iar Zentiva NV, care controleaza firma Venoma Holdings Limited detine 23,93% din actiuni.

Subsidiara romaneasca a zentiva are o capitalizare de 667,13 milioane lei (203,67 milioane euro), la ultima cotatie de la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) de 1,58 lei.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri