Vanzarile micilor producatori de bere au scazut cu 12% in primul semestru din 2007 fata de 2006, principala cauza fiind importul masiv de bere bulgareasca comercializata la un pret cu 20% mai mic, a declarat, Vifor Versescu, directorul Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere.
"Chiar daca ne asteptam la cresterea vanzarilor datorita vremii favorabile, incepand cu luna aprilie vanzarile au inceput sa scada din cauza importului de bere bulgareasca. Importatorul nu a platit accize si a putut sa vanda cu 20% mai ieftin fata de berea noastra", a explicat directorul Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania.

Acesta a precizat ca cele mai afectate au fost fabricile de bere din sudul tarii, din judetele Mehedinti, Teleorman, Olt, Giurgiu si Calarasi. "in urma verficarilor efectuate de ANAF (n.r. Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a rezultat ca importatorul berii Boliarka nu este autorizat sa functioneze ca operator, deci sa livereze bere din import. Noi cerem ca toata cantitatea de bere sa fie confiscata asa cum spune legea", a mentionat Versescu.

Potrivit acestuia, piata berii din Romania a crescut cu 15% in primul semestru, dar aceasta crestere a fost simtita doar de marii producatori. "Multinationalele au inregistrat o cresteri cu 26% pentru ca ei doresc sa acapareze cat mai mult din piata", a mai spus directorul patronatului.

Din datele furnizate de Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania reiese ca fabricile mici din industria berii au o cota de piata de sub 5% si fiecare are o capacitate de productie de pana 200.000 de hectolitri pe an. in prezent in Romania, exista 14 fabrici mici de bere.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri