Apemin Tusnad, unul dintre primii zece jucatori de pe piata bauturilor non-alcoolice, intra pe segmentul sucurilor prin importul si distributia marcii bulgaresti Florina. Producatorul autohton a inregistrat, pana luna trecuta, o crestere de 40% a valorii volumului de vanzari, atingand suma de 26,2 milioane de lei, pe o piata estimata la un miliard de euro.

“Pana la sfarsitul anului, estimam o crestere a vanzarilor de 47,5% fata de acceasi perioada a anului 2006. In primele 7 luni am inregistrat o cifra de afaceri de 26,2 milioane de lei, fata de cele 18,7 realizate in 2006, ceea ce inseamna o crestere de 40%”, au declarat, pentru Wall-Street, oficialii Apemin Tusnad.

Producatorul de apa minerala este unic importator si distribuitor in Romania al sucurilor, nectarurilor si al ice-tea-urilor marca Florina, care detin in Bulgaria o cota de piata de 11,5%, conform datelor emise de MEMRB. Miscarea vine ca urmare a cresterii competitivitatii de pe piata de profil, segmentul de soft drinks dovedindu-se cel mai profitabil in conditiile unei majorari a vanzarilor de 20% pe anul trecut.

“Negocierile cu producatorul bulgar au inceput inca din toamna anului 2006, intrarea pe segmentul bauturilor racoritoare fiind o urmare fireasca a dezvoltarii companiei si a incercarii de a satisface gusturile consumatorilor romani, care devin din ce in ce mai selectivi”, a declarat Gyarfas Kurko, directorul general al companiei.

Compania bulgara Florina, aflata pe locul doi in clasamentul producatorilor de bauturi racoritoare, detine propria fabrica pentru productia bauturilor racoritoare inca din 1997, in prezent aceasta comercializandu-si produsele in sticle PET si in cutii din carton, in diverse sortimente de juice-uri, nectaruri si ice-tea, la preturi ce variaza intre 3,04 si 4,08 lei/cutie.

“Cresterile de vanzari inregistrate de partenerul nostru bulgar de la an la an, mai ales pe segmentul bauturilor necarbonatate, ne-au determinat sa alegem importul si distributia acestor produse din Bulgaria. Florina ne va ajuta sa devenim un jucator important si de acest segment”, este de parere Kurko.

Societatea Apemin Tusnad a fost infiintata in 1999, prin divizarea societatii Perla Harghitei. Principalii actionari sunt Kurko Gyarfas cu 72,5% si Perla Harghitei cu 24,5%. Ponderea detinuta de produsele companiei in volumul de vanzari este impartita intre trei categorii: apa minerala Tusnad, apa de masa Izvorul Ascuns si apa de izvor plata Izvorul Zanelor.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Villa Vinea, afaceri de 3 milioane de lei în 2019
Setari Cookie-uri