Producatorul suedez de mobila IKEA a inregistrat in primele sase luni de la deschiderea magazinului din Bucuresti, vanzari de peste 40 milioane euro, si estimeaza in anul fiscal care se incheie in august 2008, vanzari de 80 milioane euro, au declarat reprezentantii companiei.

"Rezultatele inregistrate sunt cu 70 - 75% mai mari fata de estimarile initiale, iar din acest punct de vedere, ne aflam in esalonul superior in ceea ce priveste Ikea in regiunea sud-est europeana. Din punct de vedere operational, activitatea a inceput sa fie profitabila, dar investitia de 25 milioane euro in primul magazin, nu a fost inca amortizata. De regula, o investitie Ikea se amortizeaza in cinci ani, dar noi estimam ca o vom amortiza in patru ani", a declarat Cornel Oprisan, director de retail IKEA Romania, potrivit NewsIn.

In primele sase luni de la deschidere, magazinul Ikea Baneasa, a avut aproximativ 1,4 milioane de vizitatori si a vandut peste 4,6 milioane de produse, din toate categoriile: mobilier, accesorii, decoratiuni. Deasemenea, in luna septembrie, magazinul a avut o crestere de 40% a numarului de vizitatori, fata de media lunilor anterioare, datorata in principal scaderii cu 12% a preturilor.

Reprezentantii Ikea au adaugat ca intentioneaza sa extinda reteaua de magazine in tara, vizand toate orasele cu peste 300.000 de locuitori. "Suntem in faza de elaborare a planului pentru inaugurarea celui de-al doilea magazin, care va avea o suprafata aproximativ egala cu cel din Baneasa - 26.000 metri patrati", a mai spus Oprisan.

La nivel mondial, Ikea a avut in anul fiscal incheiat la 31 august 2007 vanzari de 19,8 miliarde euro (27,5 miliarde dolari), in crestere cu 14% fata de anul fiscal 2005 -2006. Grupul Ikea a deschis 21 de depozite de mari dimensiuni in anul fiscal incheiat la 31 august si detine in prezent 231 de magazine in 24 de tari. Germania a reprezentat cea mai mare piata a grupului, Ikea inregistrand vanzari de 16% in aceasta tara, in timp ce pe locul al doilea s-au situeat Statele Unite ale Americii, unde grupul a inregistrat 10%, din vanzarile pe plan mondial.

Producatorul suedez de mobila a deschis primul sau magazin din Romania in zona bucuresteana Baneasa in luna martie. Magazinul a inregistrat vanzari de aproximativ cinci milioane euro in primele trei saptamani de la deschidere.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si