Henkel Romania estimeaza o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro anul acesta, in crestere cu circa 30% fata de anul trecut, ceea ce va duce divizia locala pe podiumul cresterii in cadrul grupului, ne-a declarat presedintele Henkel pentru Europa Centrala si de Est, Guenther Thumser.

“Henkel Romania se indreapta spre primele cinci pozitii din regiunea est -europeana”, a declarat pentru Wall-Street Günther Thumser, presedinte al Henkel CEE, adaugand ca se astepta la o cifra de afaceri de peste 2,2 miliarde de euro pentru intreg grupul central-est european, din care aproximativ 140 milioane de euro vor reprezenta vanzarile totale din Romania.

Anul trecut, Henkel CEE a inregistrat venituri de aproximativ 1,8 miliarde de euro, Romania contribuind cu peste 100 milioane de euro (370 milioane lei ) la incasarile totale.

“Rata de crestere a Henkel Romania se situeaza in prezent la minimum 20%, care se situeaza peste media Europei”, sustine Thumser.

Daca anul trecut Romania se clasa pe pozitia a treia din topul celor 30 de state ale Henkel CEE in ceea ce priveste cresterea anuala in cadrul grupului, dupa Ucraina si Bulgaria, “anul acesta este foarte posibil ca divizia locala sa ocupe pozitia secunda in Europa”, ne-a afirmat Thumser. Romania se alatura astfel grupului celor mai dinamice piete care include Ucraina, Rusia si Turcia, cu cresteri anuale de peste 20%.

De altfel, ponderea veniturilor Romaniei in cadrul grupului Henkel CEE va reprezenta in 2007 circa 6,3%, in conditiile in care anul trecut Romania se clasa, cu 5,5%, sub Ungaria, Cehia si Ucraina, surclasand insa tari ca Slovacia, Croatia sau Bulgaria. Acest rezultat se datoreaza in mare parte ascensiunii remarcabile inregistrata de divizia Adezivi Tehnologii, care acopera 44% din vanzarile totale ale grupului Henkel si 41,6% din veniturile Henkel CEE.

In anul 2000, fuziunea Henkel –Bautechnik a dus la inaugurarea primului centru de productie de adezivi Ceresit in Pantelimon, cu o capacitate de 250.000 de tone anual. Astfel, Henkel Romania a intrat puternic pe piata constructiilor, devenind in scurt timp lider pe segmentul de adezivi pentru placari ceramice.

Astazi, adezivii reprezinta aproximativ 40% din vanzarile Henkel Romania, compania tintind o cota de piata de minimum 45% in acest an pe acceasi divizie, procentul putand ajunge si la 60%, conform declaratiilor lui Liviu Sfrija, presedinte Henkel Romania.

Potentialul pietei materialelor de constructii din Romania a atras majoritatea investitiilor Henkel in aceasta regiune, valoarea totala a acestora ajungand la suma de 30 de milioane de euro. Dupa succesul primei fabrici marca Ceresit, era de asteptat ca nemtii sa deschida o alta unitate de productie, de aceasta data la Campia Turzii, in judetul Cluj: o investitie de 9 milioane de euro.

Aceasta reprezinta a 21-a unitate de productie pentru Henkel CEE si a treia pe divizia adezivi, dupa Rusia si Bulgaria. Vor urma, tot in acest an, Sofia si Ucraina. Cu o capacitate anuala de 200.000 de tone si o suprafata de 12.365 mp, noua locatie de langa Cluj va crea, pentru inceput, 90 de locuri de munca si va accesa potentialul pietei din regiunea Transilvaniei. De asemenea, va dubla capacitatea de productie a a adezivilor in Romania,

“Totul este de ultima ora, state-of-the art”, a precizat Sfrija, referindu-se la echipamentele de ultima generatie. Fabrica de la Campia Turzii va produce diverse tipuri adezivi marca Ceresit , dar si Ceresit Ceretherm, produse destinate termoizolarii cladirilor.

Henkel Romania mai detine doua show-room-uri Ceresit pentru Profesionisti, in Bucuresti si Ploiesti, in care s-au investit cate 100.000 de euro. Anul trecut in septembrie a luat fiinta si primul Centru International de Instruire Profesionala adresat profesionistilor din constructii, o investitie de 30.000 de euro.

Piata interna de constructii este pregatita sa absoarba Investitiile Henkel in Romania pe segmentul de adezivi vor continua si dupa succesul anticipat la Campia Turzii, cat si in proiectele viitoare. “Vom investi doua milioane de euro in aceasta locatie in urmatoarele doua luni. De asemenea vom face primii pasi pentru constructia celei de-a treia fabrici in nordul Moldovei, undeva in primul semestru al anului viitor”, ne-a declarat Thumser.

Piata romaneasca este pregatita sa absoarba toata productia interna de adezivi, Henkel mizand si pe noutate prin introducerea viitoare a unui tip de adeziv destinat termoizolarii cladirilor, Ceresit CT 83, exclusiv pentru lipirea placilor de polistiren.

In total, investitile Henkel CEE in regiunea est-europeana vor totaliza in acest an 170 milioane de euro, incluzand si pe cele din Turcia, apreciaza Thumser.

Grupul german Henkel activeaza pe trei domenii strategice, “detergenti si produse home care”( Pur, Rex, Bref, Clin, Silan, Persil etc), “cosmetice”(Schwarzkopf, Schauma, Fa, Gliss etc) si “adezivi si tehnologii”(Ceresit, Loctite, Thomsit, Moment etc). In prezent Henkel are peste 50.000 de angajati, 80% lucrand in afara Germaniei. Peste 125 de tari au incredere in marcile si tehnologiile Henkel.

Henkel CEE activeaza in 30 de tari din regiunea central-estica a Europei, cele mai mari piete fiind Rusia, Austria, Ungaria, Polonia, Ucraina si Turcia. Aproximativ 8.000 de angajati lucreaza in aceasta parte a Europei, deservind 500 milioane potentiali consumatori. In Romania, Henkel numara circa 440 de angajati si un portofoliu de 30 de marci, cele mai apreciate fiind adezivii Ceresit si detegentul de vase Pur.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri