Compania petroliera Petrom a produs, in al treilea trimestru al anului 2007, 61,5% din totalul de hidrocarburi al grupului austriac OMV, anunta raportul de vanzari publicat de OMV.

Productia totala de hidrocarburi a grupului austriac s-a ridicat la echivalentul a 317.000 barili de petrol pe zi, din care productia Petrom a reprezentat echivalentul a 195.000 de barili de petrol pe zi.

Vanzarile de gaze naturale ale Petrom au crescut fata de trimestrul al treilea al anului 2006, avand in vedere ca seceta ce a afecat Romania a dus la o majorare a cererii venite din partea centralelor electrice alimentate cu gaze.

Fata de trimestrul doi al anului 2007, vanzarile Petrom, ajustate sezonier, au fost mai mici.

In Romania, productia a fost mentinuta la un nivel similar celui din al doilea trimestru. In al treilea trimestru, pretul mediu al benzinei la producator a fost de 470 lei/1000 metri cubi (199,78 dolari), in crestere fata de al doilea trimestru, cand pretul era de 455 lei/1000 metri cubi (187 dolari).

De asemenea, OMV estimeaza pentru Romania costuri de exploatare mai mari decat in trimestrul precedent. Beneficiile pretului ridicat al petrolului au fost compensate in mare parte de intarirea leului si de deprecierea dolarului in fata monedei europene.

Marjele de rafinare in al treilea trimestru au scazut semnificativ fata de trimestrul precedent, in principal din cauza scaderii profitului obtinut de pe urma vanzarii de benzina.

Vanzarile produselor rafinate au crescut din nou, pe fondul imbunatatirii cererii de combustibil de incalzire din partea statelor din Europa Centrala.

Scumpirea titeiului a reprezentat o povara pentru rafinarii, marind costurile consumului intern de energie, insa a avut un impact benefic asupra valorii inventarelor. Marjele petrochimice au fost mai mari decat in al doilea trimestru al anului 2007.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri