Danone a vandut cu 20-25% mai putine produse in cele doua saptamani dupa retragerea de pe piata a 700 de kilograme de iaurt de fructe, suspect de infestare cu dioxina. Vanzarile s-au redresat insa in ultima luna, iar directorul general Danone Romania, Jacques Ponty, crede ca estimarile de vanzari pentru 2007 vor fi atinse pana la sfarsitul anului.
La sfarsitul lunii august, mai multe loturi de iaurt de fructe Danone, din 31 de judete ale tarii, au fost retrase de pe piata si trimise intr-un laborator maghiar, care le-a testat concentratia de dioxina. Desi rezultatele analizelor au aratat ca nivelul substantei chimice din iaurt se afla mult sub limita impusa de lege, consumatorii au fost alarmati, atitudine ce s-a reflectat in vanzarile de lactate din urmatoarele saptamani.

“Astazi am revenit la viteza normala de crestere, deoarece consumatorii si-au dat seama de realitatea calitatii produselor noastre. Scaderea din septembrie nu va afecta rezultatele anuale ale Danone”, a declarat Jacques Ponty. Potrivit site-ului Ministerului de Finante, Danone a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 87,2 milioane de euro si un profit net de 10,8 milioane de euro, rezultate in crestere cu 21% fata de 2005. Compania estimeaza o crestere a veniturilor de 22-23% pentru anul acesta, ceea ce inseamna ca, la sfarsitul lui 2007, cifra de afaceri a companiei ar trebui sa se situeze la peste 100 de milioane de euro. Aceasta crestere este semnul dezvoltarii sustinute a pietei de lactate din Romania, a adaugat Ponty.

Oficialii companiei au mai anuntat si o crestere a preturilor, intre 5 si 10%, pentru toate produsele pe care le comercializeaza in Romania. Noile preturi vor aparea pe rafturi incepand cu 1 noiembrie, data la care, crede Ponty, si ceilalti jucatori de pe piata lactatelor isi vor scumpi produsele. Cresterile de pret de la rafturi sunt cauzate de scumpirea materiei prime si de cresterea cererii, in raport cu oferta. Acest fenomen este valabil si in restul tarilor din Uniunea Europeana, unde sezonul de scumpiri a inceput in urma cu cateva luni.

“Nu mai exista destul lapte in Europa, si asta deoarece s-au terminat rezervele. Daca in urma cu 10 ani exista un stoc urias de lapte, care putea fi folosit oricand, acum cererea a ajuns sa depaseasca oferta”, a spus Jacques Ponty. “In Romania ar trebui imbunatatita vizibilitatea managementului cotelor de lapte. Eu am incredere in noul ministru al agriculturii (n.red. – Dacian Ciolos) si cred ca el va rezolva problema cotelor de lapte”, a adaugat directorul Danone.

Oficialii companiei nu cred ca scumpirea produselor va micsora numarul de consumatori, deoarece veniturile romanilor se afla, de asemenea, pe un trend ascendent. In plus, in ultimii trei ani, preturile la lactate au crescut sub rata de crestere a inflatiei si mult mai lent decat ritmul de crestere a produselor de panificatie.

Potrivit companiei, romanii consuma zilnic 1.300.000 de unitati de consum de produse Danone, care sunt fabricate intr-un centru de productie din Bucuresti. Fabrica Danone a fost deschisa in 1998 si prelucreaza zilnic laptele din 200 de centre de colectare, din toata tara. Aproximativ 65% din laptele Danone indeplineste conditiile europene de calitate, Ponty estimand atingerea procentului de 100%, pentru sfarsitul lui 2008. De asemenea, Danone detine una din cele doua fabrici din Romania care detin un certificat UE, ceea ce ii permite sa exporte laptele in tari ca Croatia, Serbia, Moldova, Albania sau Bulgaria.

Consumul de iaurt pe cap de locuitor, in Romania, este cel mai mic din Europa. Astfel, in timp ce romanii au mancat, in 2006, 5,4 kilograme de iaurt per capita, polonezii au consumat 10,3 kilograme, bulgarii 16,2, cehi 18,6, iar francezii 33,7 kilograme.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri