Puternic afectata de seceta de anul acesta, amenintata de volume mari de importuri si aflata sub presiunea reglementarilor Uniunii Europene cu privire la productia de biodiesel, piata uleiului va cunoaste, anul viitor, o crestere de 5-10% fata de 2007.
Cu o recolta de trei ori mai mica decat cea a anului trecut, volumul importurilor se va majora considerabil, generand o crestere a pretului uleiului de consum, adaugata celei de 30% anuntata luna trecuta.

“Este evident ca seceta din Romania si din Europa, in general, a afectat agricultura. De aceea, ne confruntam cu o recolta mai slaba decat preconizaseram, care va conduce, inevitabil, la cresterea pretului la ulei”, a declarat, pentru Wall-Street, Angela Dinu, director al departamentului de vanzari si marketing din cadrul Cargill Oils, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata interna de profil.

Dupa intrarea Romaniei in UE, pretul uleiului din import a scazut considerabil, iar romanilor li s-a pus la dispozitie o gama mai larga de produse, dintre care cele organice par a avea un potential crescut.

“Din punct de vedere sortimental, piata pentru anul viitor se anunta a fi mai diversificata, iar ponderea florii-soarelui, de 95-99% in prezent, va scadea, in favoarea altor tipuri de ulei, precum cele din masline, rapita, soia si samburi de struguri. In ultima vreme, au aparut, si la noi, o serie de produse de nisa, destinate unui target restrans si anticipez ca, pe an ce trece, romanii vor fi tot mai interesati de astfel de produse bio, organice”, a explicat, pentru Wall-Street, Mirela Olarescu, director al departamentului de marketing si relatii publice al producatorului Prutul.

Biocarburantii, noua locomotiva a industriei

Desi aflata inca la inceput, piata romaneasca a biocarburantilor cunoaste o adevarata explozie, specialistii estimand ca productia interna de biodiesel se va ridica, pana anul viitor, la 400.000 de tone, obtinut in principal din floarea-soarelui si din rapita. Principalii jucatori de pe piata se orienteaza tot mai mult spre segmentul de agri-business.

“Biodiesel-ul este un sector care are o anumita dinamica peste tot in lume. Piata din Romania se afla inca la inceput, iar Cargill isi suplimenteaza capacitatea de productie pentru a fabrica biodiesel, ca raspuns la o tot mai mare cerere pe plan mondial. Cu toate acestea, in Romania, principala noastra prioritate ramane uleiul de consum”, explica Dinu.

Pe de alta parte, reprezentantii Bunge Romania, unul dintre principalii producatori interni, declara ca nu au in plan investitii in productia de biodiesel, dar ca urmaresc expansiunea operatiunilor sale din segmentul de agri-business.

La zece luni dupa integrarea in UE, piata interna a uleiului pare sa aiba sanse sa se incalzeasca, mai ales din punctul de vedere al investitiilor straine, care vor sprijini dezvoltarea infrastructurii si, prin aceasta, modernizarea industriei de profil.

“In ceea ce priveste situatia actuala, putem spune ca exista un mare potential de crestere al segmentului domestic, iar integrarea Romaniei in UE va permite tarii noastre sa devina un mai mare furnizor de seminte de floarea-soarelui pentru pietele europene”, crede directorul departamentului de vanzari si marketing din cadrul Cargill Oils.

Romanii, consum dublu de ulei fata de austrieci

Romania este una dintre tarile cu cel mai ridicat consum de ulei pe cap de locuitor, de aproximatov 11 litri/an, comparativ cu Ungaria sau Austria, unde valoarea nu depaseste 7 litri, respectiv 5 litri, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare GfK.

“Consumatorii romani nu si-au schimbat modul de a gati, de aceea estimam ca intrarea Romaniei in UE nu va produce un prea mare impact asupra cererii de ulei imbuteliat. Cu toate acestea, in conditiile unor limitari in ceea ce priveste recolta de floarea-soarelui, unii jucatori din industrie s-ar putea orienta catre materii prime alternative de uleiuri si grasimi”, explica reprezentantii Cargill Oils Romania.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri