In primele noua luni ale anului, producatorii de ciment din Romania au inregistrat cresteri ale afacerilor de peste 20%, acestea fiind printre cele mai mari cresteri inregistrate in regiune.
Vanzarile de ciment ale Holcim Romania au avansat cu 23,8% in primele noua luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, iar pretul mediu al cimentului a crescut cu 10,2% in Romania, conform raportului financiar emis de grupul Holcim.

Romania a fost cea de-a doua tara europeana unde vanzarile au crescut cel mai mult pentru Holcim, fiind depasita de Bulgaria care a avut o crestere a vanzarilor de 26,9% in primele noua luni din 2007. Alte cresteri semnificative ale vanzarilor au fost inregistrate pe piata din regiune in tari precum Croatia (9,5%) sau Rusia (9%). Singurele piete europene unde vanzarile au scazut pentru Holcim in primele noua luni din 2007 au fost Ungaria (5,9%), Belgia (4,6%), Spania (4%) si Elvetia (4,5%).

In 2006, Holcim Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 774,7 milioane de lei in crestere cu aproape 30% fata de nivelul inregistrat in 2005, de 603 milioane lei. Holcim Romania estimeaza in 2007 o crestere de 20 - 25% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent si intentioneaza sa-si mareasca anul viitor capacitatea totala de productie cu 25%.

Pentru Lafarge Romania, veniturile la noua luni au crescut cu 58,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul avansurilor comercializate. Romania a inregistrat cel mai rapid avans al vanzarilor dintre tarile central si est europene, fiind urmata de Rusia cu 57,5% si Polonia cu 46,6%.

In termeni de volum, piata de ciment din Romania manifesta cea mai mare crestere pentru francezii de la Lafarge, cu o crestere de 20%, in timp ce piata poloneza inregistrea majorari de 18%, Rusia de 15%, iar Serbia doar 9%. In total, grupul Lafarge a obtinut venituri de un milliard de euro pe zona central si est europeana, in crestere cu 48% fata de anul precedent.

In primul semestru al 2007 veniturile Lafarge Romania au depasit asteptarile oficialilor, inregistrandu-se un avans de peste 80% pe ciment si o reevaluare a cifrei de afaceri pentru anul in curs la aproximativ 300 milioane de euro.

Heidelberg Cement, al doilea mare producator de materiale de constructii la nivel mondial, a inregistrat cresteri semnificative pe piata central si est europeana. In Europa si Asia Centrala, cifra de afaceri a crescut cu 25% pana la 3,85 miliarde de euro, se arata in raportul grupului intocmit la noua luni. Romania a inregistrat un procent de doua cifre in majorarea vanzarilor, conform oficialilor Carpatcement, divizia de ciment a grupului HeidelbergCement in Romania.

Anul trecut, grupul HeidelbergCement a inregistrat o cifra de afaceri de 278 milioane de euro, in crestere cu 39% fata de perioada precedenta, divizia de ciment cumuland 221 milioane de euro. In primul semestru al 2007, vanzarile grupului pe ciment au crescut cu 40%, atingand 164 milioane de euro, pana la sfarsitul anului estimandu-se o crestere cu 20% a veniturilor.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri F