Piata interna a produselor farmaceutice a inregistrat, in al treilea trimestru din 2007, o crestere de 14,8%, in scadere cu 5,3 procente fata de datele raportate la sfarsitul lunii iunie, ajungand la o valoare de 6.025,8 milioane de lei in intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007, potrivit datelor furnizate de Cegedim.
Clasamentul primilor zece mari jucatori de pe piata farmaceutica a ramas neschimbat, acestia acumuland o cota de piata de peste 54,7%, intr-o usoara scadere fata de cele 55,1 procente inregistrate trimestrul trecut.

Reprezentantii Cegedim estimeaza ca, in conditiile in care anuntatele modificari de preturi au fost amanate, piata va inregistra, pana la finele anului, o rata de crestere de 15%, mentinand majorarea curenta.

Pentru anul viitor, se preconizeaza o scadere a ratei de crestere, catre 10%, in conditii normale. “Valori inferioare se pot inregistra daca vom asista la o reducere combinata de preturi si turbulente postelectorale, insa este posibil sa mentinem rata de crestere curenta in condiriile in care unele decizii majore vor fi amanate pentru 2009”, au explicat oficialii din cadrul Cegedim.

In ceea ce priveste canalele de distributie, segmentul de retail a inregistrat o crestere de 22,7%, pe cand cel al spitalelor a scazut cu 13,9%, ca urmare a unei variatii produse de programele nationale de sanatate. Pe segmente, produsele cu prescriptie medicala au crescut cu 23,2% fata de cele fara prescriptie medicala, care au raportat o majorare de 21,1%.

Diminuarea ratei de crestere a pietei pharma din Romania nu a produs nicio schimbare in topul primilor zece mari jucatori, GlaxoSmithKline ocupand, in continuare, primul loc, avand vanzari de 99,2 milioane de lei si o cota de piata de 7,8%, potrivit datelor emise de Cegedim.

A doua companie in clasament este Hoffman La Roche, care a inregistrat o valoare a vanzarilor de 99,4 milioane de lei si o cota de piata de 6,8%. Pe locul trei, Sanofi-Aventis, fara cooperarea cu Sindan-Pharma, a inregistrat vanzari de 90 de milioane de lei si o cota de piata de 6,6%.

Novartis, pe locul patru, a raportat vanzari de 96,5 milioane de lei, iar Servier, de pe urmatorul loc, a realizat o valoare a vanzarilor de 91,3 milioane de lei.

Pfizer, pe locul sase, a inregistrat vanzari de 77,8 milioane de lei, urmat de Ranbaxy, cu vanzari de 73,8 milioane de lei. Zentiva ocupa locul opt, cu o valoare a vanzarilor de 73,6 milioane de lei, iar Antibiotice Iasi, cu 44,9 milioane de lei si KRKA D.D., cu 39 de milioane de lei, ocupa ultimele doua locuri.

In ceea ce priveste urmatorii zece jucatori, care acumuleaza o cota de piata de 18,2%, situatia s-a schimbat fata de trimestrul trecut. Astfel, compania Astra Zeneca a urcat 4 locuri, luand locul Labormed, care a trecut pe ultima pozitie. Potrivit cifrelor inregistrate in al treilea trimestru, Astra Zeneca se situeaza, in prezent, pe pozitia a 16-a, cu vanzari de 26,8 milioane de lei si o cota de piata de 1,7%, in crestere fata de cele 1,6 procente inregistrate trimestrul trecut.

Intr-o situatie similara se afla si compania Merck, care a intrat pe pozitia a 7-a, in locul Ozone, inregistrand vanzari de 24,6 milioane de lei si o cota de piata de 1,6. Labormed incheie topul primelor 20 de companii de pe piata farmaceutica din Romania, raportand vanzari de 20,4 milioane de lei si o cota de piata de 1,6.

Cegedim Romania a tinut sa precizeze faptul ca datele prezentate in raport estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti. Compararea iesirilor produselor cu intrarile acestora in farmacii sau cu cele privind importul/productia locala a acestora este partial incorecta, mentionandu-se faptul ca calculul valorilor si cotelor de piata este efectuat in preturi de achizitie in farmacie, iar valorile de import sau productie disponibile din alte surse sunt exprimate in general la preturi de producator.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri