Consiliul Concurentei (CC) nu poate interveni direct cand se scumpesc carburantii intrucat acest lucru nu inseamna neaparat o incalcare a drepturilor consumatorilor, a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Gheorghe Oprescu.
"Consiliul urmareste bunastarea consumatorului, dar lucram la acest fapt prin metode indirecte. Majorarea preturilor poate fi problema Consiliului daca intervin carteluri sau bariere care impiedica intrarea pe piata a altor companii din domeniu", a spus Oprescu.

Potrivit acestuia autoritatea de concurenta poate interveni numai dupa investigatii in urma carora s-a stabilit o ilegalitate. "Scumpirile la carburanti nu sunt neaparat practici anticoncurentiale. Consiliul poate interveni numai dupa ce a analizat si are probe in acest sens. Piata carburantilor este oricum foarte dificila si avem o investigatie in curs din anul 2005. De asmenea, Consiliul desfasoara o investigatie pe piata painii din primavara acestui an. Ambele se pot ternima cu acuzatii si sanctiuni sau se poate stabili ca nu s-a gresit cu nimic" a mentionat Oprescu

Presedintele Consiliului Concurentei a mai precizat ca in perioada decembrie- ianuarie vor fi facute publice investigatii in mai mlte cazuri.

In ultimele saptamani companiile petroliere au scumpit de mai multe ori carburantii motivand ca a crescut pretul barilului de pretrol. In anul 2005 Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind un eventual cartel al companiilor petroliere in formarea preturilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri