Hotelul Crowne Plaza, aflat in portofoliul omului de afaceri George Copos, a inregistrat dupa primele zece luni ale anului o cifra de afaceri de 32 milioane de lei (aproximativ 9 milioane de euro), in crestere cu 6% fata de perioada similara a anului trecut.

“Cresteri au fost pe segmentul clientilor individuali si in special al celor care isi fac rezervari prin sistem. Tendinta se va pastra si in 2008, dar speram si intr-o crestere a segmentului de leisure, grupuri de turisti”, a declarat pentru Wall-Street Mioara Gheorghe, marketing manager Crowne Plaza.

Printre principalii factori care au contribuit la cresterea cifrei de afaceri se regasesc dinamica pietei, schimbarea structurii business-ului cu accent pe clientii individuali si implicit tarife mai mari, cresterea numarului de rezervari venite prin sistemul international si o strategie de vanzari adecvata, enunta Gheorghe.

Din totalul veniturilor, 50% reprezinta veniturile din cazare si 42% veniturile din organizarea evenimentelor, in timp ce segmentul de 8% acopera sectorul food&beverages si alte servicii. Profitul operational a inregistrat in perioada ianuarie-octombrie 2007 aproximativ 10,3 milioane de lei (3 milioane de euro), in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce gradul de ocupare pentru cele zece luni s-a situat la un nivel de 73,67%.

“Estimam ca vom termina 2007 cu un grad de ocupare de 70-71%. In perioada de sarbatori ocuparea scade si pana la 30%”, a continuat Gheorghe, preconizand venituri de 39 milioane de lei (aproximativ 11 milioane de euro) pentru acest an, pastrand o crestere constanta de 7-8%.

“A fost un an bun, in care veniturile au crescut cu procente intre 5 si 10 % fata de 2006, fiecare hotel important depasindu-si estimarile. Crowne Plaza va merge pe o crestere fata de realizarile actuale de aproximativ 5%, crestere care tine cont de evolutia pietei, de schimbarile si optiunile clientilor, de dezvoltarea zonei in care este localizat hotelul, dar si de structura competitiei pe piata hoteliera, aparitia a catorva mii de camere pe segmentul 4-5 stele etc”, sustine Mioara Gheorghe.

In 2008 sunt asteptate pe piata hotelurilor de patru-cinci stele noi unitati cu peste 2.000 de camere, urmand ca cererea sa inregistreze cresteri mai mici, in jur de 5-7%. “Competitia este dorita si deocamdata este loc, stiut fiind faptul ca piata bucuresteana pe nivelul de 4-5 stele nu acopera cererea”, incheie Mioara Gheorghe.

In prezent, Crowne Plaza concureaza pe piata hotelurilor de cinci stele, avand ca principali competitori hotelurile Marriott, Hilton , Howard Johnson si Intercontinental. Anul trecut, veniturile cumulate pe acest segment au ajuns la 95 milioane de euro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si