Bucurestiul este in prezent cea mai atractiva piata pentru sectorul romanesc de retail, iar oferta de crestere se va mentine si anul viitor cand se asteapta adaugarea altor 750.000 metri patrati de spatii comerciale, nivelul fiind considerat inca scazut comparativ cu alte metropole est-europene.
"Romania, cu cei peste 21,7 milioane de consumatori, este piata numarul doi ca marime din regiune pentru bunuri si servicii. Aproximativ 40% din spatiile comerciale din Romania se afla in Bucuresti, care este si cea mai importanta piata pentru sectorul de retail. Alte orase importante cu stocuri semnificative de spatii comerciale sunt Timisoara, Brasov, Cluj, Constanta, Ploiesti si altele. Oferta actuala de centre comerciale moderne din Bucuresti este aproximata la 570.000 metri patrati. Pana la sfarsitul lui 2008, se asteapta adaugarea altor 750.000 metri patrati de spatii comerciale, un nivel inca scazut in comparatie cu celelalte metropole est-europene", sustin analistii Coldwell Banker Romania.

Randamentele pentru spatiile comerciale au scazut de la 10,5% in 2005 la 7,5% in 2007, cifra care va inregistra fluctuatii nesmnificative in anul urmator si care este inca superioara celor inregistrate in celelalte tari din Europa Centrala si de Est. "In majoritatea oraselor mari din Romania, exista oportunitati excelente pentru dezvoltarea unor centre comerciale de mari dimensiuni, completate de un hipermarket sau un supermarket de calitate, avand in vedere ca potentialul de crestere al pietei de retail din Romania este foarte promitator pentru urmatorii 3-5 ani", au adaugat analistii Coldwell.

Multi operatori de hipermarketuri si supermarketuri intentioneaza in viitorul apropiat sa-si extinda retelele de magazine din Capitala, considerand ca aceasta piata are inca un potential foarte ridicat in ciuda preturilor terenurilor nejustificat de mare. "Avem mai multe proiecte in Bucuresti, unde consideram ca ar putea fi deschise opt-noua hipermarketuri Auchan", declara, citat de NewsIn, directorul general Auchan Romania, Regis Mougel.

Totusi, expansiunea retailului romanesc este in continuare amenintata de raportul dezechilibrat pret - teren, de dezvoltarea alerta a retelelor de magazine si de migratia fortei de munca. Printre punctele slabe ale pietei romanesti de retail se numara in continuare sectorul produselor proaspete - care este insuficient dezvoltat - si infrastructura subdezvoltata, potrivit reprezentantilor Carrefour.

Anul 2007 a fost unul de apogeu al pietei de retail din Romania care va ajunge la 40 miliarde euro anul acesta si va depasi 100 de miliarde euro pana in 2010 daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani. Pana in 2010 comertul modern din Romania va depasi ponderea de 50% din total. Spre comparatie, anul trecut ponderea comertului modern in Franta a fost de 96%, in Polonia de 57%, in Italia de 58%, iar in Romania de 29%.

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour (11 magazine), Kaufland (31 magazine), Auchan (cinci magazine), Real (14 magazine), Cora (trei magazine) si operatorul romanesc al magazinelor Pic (patru magazine) - pe segmentul hiprmarketurilor; Mega Image (21 magazine), La Fourmi (14 magazine), Spar (14 magazine)- pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount (49 magazine), Penny Market (45 magazine), Penny Market XXL (cinci magazine), Minimax Discount (12 magazine)- pe segmentul de discount; Metro (23 magazine) si Selgros (16 magazine) pe segmentul cash&carry.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri