Agentia de turism Eximtur estimeaza pentru anul in curs inregistrarea unei cifre de afaceri de circa 45 milioane de euro, in 2007 valoarea acesteia fiind de 35 milioane de euro, a declarat, potrivit NewsIn, directorul general al companiei Radu Morariu.
Potrivit acestuia, in anul 2007 profitul brut al Eximtur s-a ridicat la 588.000 de euro, iar cifra de afaceri aferenta anului 2006 a fost de 28,5 milioane de euro.

"Dintre destinatiile turistice domestice, cea mai de succes, in 2007, a fost Litoralul Romanesc al Marii Negre. De asemenea Turcia si Grecia au fost destinatiile cele mai solicitate, am inregistrat un numar de 3900 de clienti care au calatorit in Turcia si respectiv 3800 in Grecia", a precizat Morariu.

Conform datelor furnizate de Eximtur, anul trecut, Austria a detinut suprematia in ceea ce priveste destinatiile de iarna.

"In cazul pachetelor de servicii turistice domestice interne, am inregistrat o crestere de 10% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut. La turism extern cresterea este de circa 20%. In preajma sarbatorilor am raspuns cu greu solicitarilor, in special pentru zonele de ski. Dintre destinatiile de iarna, ski sau exotice, ponderea cea mai ridicata au avut-o vanzarile la ski in Austria. S-a inregistrat o crestere semnificativa si in cazul destinatiilor exotice. In acest an s-au achizitionat prin Eximtur pachete catre destinatii exotice, mai multe si mai scumpe", afirmat directorul general al agentiei de turism, Radu Morariu.

Acesta a mai mentionat ca pentru vacantele de Revelion in Romania vanzarile le-au depasit pe cele materializate in perioada Craciunului cu circa 50%, turistii preferand sa petreaca sarbatoarea Craciunului in familie.

In anul 2008, Eximtur va deschide o agentie de turism noua in Suceava si doua agentii zonale in localitatile in care opereaza deja. "Pentru noul sediu am bugetat o suma de circa 300.000 de euro, iar pentru cele doua agentii circa 70.000 de euro", a spus Morariu.

Ca noutate pentru anul 2008, Eximtur a inclus in oferta sa scufundarile in Marea Neagra. "Este un produs nou, pe care il avem in studiu si il vom promova cu siguranta in acest sezon, impreuna cu alte programe optionale", a mentionat reprezentantul Eximtur.

Potrivit estimarilor agentiei de turism, in 2008, litoralul romanesc al Marii Negre va ramane in continuare prima atractie domestica iar la extern, va fi anul pachetelor de servicii cu zbor charter inclus. Destinatiile cele mai solicitate vor fi Turcia, Grecia si Bulgaria pentru sezonul de vara si respectiv Austria, pentru cel de iarna.

"Ca destinatie interna, sub aspectul categoriei de clasificare si confort, se constata o orientare catre structurile de trei si patru stele in defavoarea celor de una si doua stele. O oarecare crestere o prezinta segmentele de week-end, turismul agro-montan si de Delta Dunarii, dar ponderea este inca scazuta in ansamblu. Creste semnificativ turismul de evenimente si de business in Romania. Referitor la outgoing, din ce in ce mai multi clienti Eximtur prefera pachetele cu zbor charter si un aspect important este faptul ca turistii sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult si sa beneficieze de servicii mai bune calitativ", a afirmat Morariu.

Directorul general al companiei a mai precizat ca se evidentiaza din ce in ce mai pregnant un segment al populatiei care isi permite mai mult decat o vacanta intr-un an.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri