In 2007 producatorii de ciment au vandut de aproximativ 800 milioane de euro, cresterile fata de anul precedent situandu-se intre 28% si 47%, in conditiile in care ritmul de crestere al pietei a fost in jur de 15-20%. Cresterile sunt sensibil mai mari fata de anul precedent, in care jucatorii si-au rotunjit veniturile cu 30-40%.
Lafarge Ciment, divizia locala a producatorului francez Lafarge si lider pe piata autohtona, a inregistrat o crestere de 47,4% a cifrei de afaceri, pe fondul unui avans de 33% in cresterea volumului de productie.

Potrivit raportului inaintat de oficialii companiei, cifra de afaceri in 2007 a ajuns la 342 milioane de euro, anul precedent inregistrandu-se 233 milioane de euro, reprezentand o crestere de aproximativ 30% fata de 2005.

Desi se estimase o crestere in medie de 20%, in primul semestru al 2007 veniturile Lafarge Romania au depasit asteptarile oficialilor, inregistrand un avans de peste 80% pe ciment si o reevaluare a cifrei de afaceri la aproximativ 300 milioane de euro.

“Afacerile Lafarge vor creste anul viitor cu aproximativ 20% si vor continua acelasi trend si in urmatorii ani. Aproape toata productia interna de ciment va fi utilizata in Romania, pentru ca piata romaneasca are un potential real de crestere”, ne declara, in noiembrie anul trecut, Phillipe Questiaux, presedintele Lafarge Ciment Romania, estimand atingerea pragului de 400 milioane de euro in acest an.

Carpatcement Holding, divizia grupului HeidelbergCement in Romania si al doilea jucator din piata, a reusit sa depaseasca cu succes cresterea solida estimata anul trecut intre 15 si 20%. In 2007, diviziile de ciment, agregate si betoane au cumulat 363 milioane de euro, cu 31% peste valoarea inregistrata anul precedent, de 278 milioane de euro.

Conform declaratiilor reprezentantilor Carpatcement, vanzarile de ciment au adus nu mai putin de 288 milioane de euro, o crestere de 30% fata de anul precedent. In 2006, divizia de ciment inregistra o cifra de afaceri de 221 milioane de euro, o majorare cu aproximativ 40% fata de anul anterior, valoare mai ridicata decat cresterea inregistrata recent.

Astfel, in primul semestru al 2007, vanzarile grupului pe ciment au crescut cu 40%, atingand 164 milioane de euro, pana la sfarsitul anului estimandu-se o crestere cu 20% a veniturilor, mult depasita, in principal datorita conditiilor meteo favorabile. „Inca de la finalul lui 2006 si pe parcursul intregului an 2007, am facut eforturi uriase pentru a putea sa acoperim intreaga cerere de ciment. Piata de constructii este una sezoniera, iar datorita conditiilor meteo favorabile de la inceputul anului 2007 si a exploziei de proiecte rezidentiale, cat si a proiectelor mari de birouri si de infrastructura de pe piata, am lucrat la capacitate maxima in fiecare fabrica”, a afirmat Mihai Rohan, Director General Carpatcement Holding.

Lucrurile nu stau la fel si pentru inceputul acestui an aflat sub semnul unei ierni grele, nefavorabile pentru sectorul constructiilor. “Nu putem spune ca in acest an vom inregistra o crestere mai mare decat anul trecut, datorita scumpirii creditelor imobiliare si a diferentelor de curs valutar, insa cererea cu siguranta va creste”, a declarat Markus Wirth, director general Holcim Romania, indicand ca punct de plecare dezvoltarea sectorului imobiliar si a infrastructurii. In opinia sa, piata isi va dezvolta in continuare potentialul de crestere de maximum 15-20% in acest an.

Anul trecut, Holcim Romania, al treilea jucator din piata de profil, a inregistrat, potrivit datelor preliminarii, o crestere cu 28% a cifrei de afaceri, pana la 290 milioane euro. Comparativ, in 2006 compania a raportat afaceri de 220 milioane de euro, cu 30% peste nivelul anului 2005.

Mai mult, vanzarile de ciment ale Holcim Romania au avansat cu 23,8% in primele noua luni ale anului 2007, fata de perioada similara a anului trecut. Pentru 2008, Wirth estimeaza o crestere de 20% a afacerii, concomitent cu marirea capacitatii de productie cu 25%.

In prezent, piata de ciment autohtona este estimata la 10 milioane de tone/an, anul viitor urmand sa inregistreze cel putin 12 milioane de tone/an. Anul trecut, piata cimentului a fost estimata la circa 800 milioane de euro, conform directorului general Lafarge, Phillipe Questiaux, in conditile in care, in 2006, piata se situa la aproximativ 500 milioane de euro.

Lafarge, lider mondial in materiale de constructii, a intrat pe piata din Romania in 1997 si detine in prezent trei centre de productie, in Medgidia, Hoghiz si Targu Jiu. Lafarge este prezenta in Romania si prin celelalte activitati ale sale - agregate, beton si placi de gips. Vanzarile globale anuntate de grupul Lafarge au inregistrat anul trecut 17,6 miliarde de euro, cu 4% mai mult decat anul precedent, cand s-au raportat venituri de 16,9 miliarde de euro.

Carpatcement, divizia grupului HeidelbergCement in Romania, detine trei fabrici de ciment aflate la Bicaz, Deva si Fieni. HeidelbergCement este prezent in 2.800 de locatii pe patru continente, avand peste 70.000 de angajati. Pentru 2007, cifra de afaceri a grupului este estimata la aproximativ 10,7 miliarde euro, iar vanzarile de ciment si clincher se ridica la aproximativ 88 milioane de tone.

Holcim Romania detine in prezent trei fabrici de ciment in Turda, Campulung si Alesd, 16 statii ecologice de betoane si cinci statii de agregate. Compania este o subsidiara a grupului elvetian Holcim, prezent in peste 70 de tari, pe toate continentele, cu peste 90.000 de angajati.







Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri