Consumul de caramizi, estimat in acest an la 2,9 milioane de metri cubi si aproximativ 250 milioane de euro, o crestere de 15% in raport cu anul precedent, isi demonstreaza in continuare superioritatea pe o piata caracterizata de importuri si limitarea capacitatilor de productie a jucatorilor.
“Credem ca abia in 2010-2011 productia din piata va putea acoperi consumul de caramida. In prezent, importurile de caramida se situeaza la 20-25%”, a declarat Iulian Mangalagiu (foto), director general Ceramica Iasi, adaugand ca piata caramizilor progreseaza anual datorita cresterii sectorului de constructii, atat in mediul urban, cat si rural, a numarului de autorizatii emise si a suprafetelor construite.
“Datorita limitarii capacitatii de productie nu vom putea creste cu mai mult de 20% in acest an”, a mai spus Mangalagiu, estimand pentru 2008 o cifra de afaceri de 17 milioane de euro si un profit de 3 milioane de euro. Anul trecut, Ceramica Iasi a avut o cifra de afaceri de 14 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 40% fata de 2006, cand a inregistrat venituri de 10 milioane de euro, profitul net atingand 3,8 milioane de euro.

“Daca in 2007 am crescut cu 23% capacitatea de productie, la 160.000 de metri cubi, in 2008 cresterea ne este limitata datorita atingerii pragului maxim de productie al instalatiei inaugurate anul trecut, pana la 180.000 de metri cubi, insa in 2009 vom produce un volum record de 460.000 de metri cubi de caramida”, a enuntat Mangalagiu.

Compania isi va tripla astfel volumul de productie in urma unei investitii totale de 24 milioane de euro, din care 17 milioane de euro pentru linia de productie de caramida, restul de 7 milioane euro fiind alocate liniei de preparare a materiei prime.

Programul de investitii s-a concretizat pana acum in dotarea carierei cu echipamente moderne in valoare de 700.000 de euro, a care s-au adaugat 170.000 de euro pentru infrastructura IT. Ceramica Iasi finalizase, la inceputul lui 2007, o inverstitie de 7,5 milioane de euro intr-o linie de productie a blocurilor ceramice.

Conform declaratiilor directorului Ceramica Iasi, valoarea totala a investitiei in noile linii de productie va depasi cu circa 70% majorarea de capital anuntata in octombrie anul trecut, de 15 milioane de euro. Restul de capital va fi asigurat cel mai probabil din surse proprii si credite bancare.

Investitia viitoare va permite companiei sa acopere necesarul de caramida din zona cheie vizata, Moldova, cu un consum ridicat de caramida. “Daca estimam la 10% cresterea medie anuala a consumului in urmatorii cinci ani, Ceramica va asigura incepand cu 2009 intregul necesar de caramida din Moldova”, a mai declarat Mangalagiu.

“Vom ramane preponderent pe zona Moldovei si imprejurimi, dar ne gandim sa ne dezvoltam si in alte tari, vom exporta mai mult si spre Republica Moldova si Ucraina”, a continuat acesta, cifrand exportul la cel mult 10% din cifra de afaceri, fiind influentat in mare parte si de taxele de export ale tarilor vecine.

In prezent, consumul de caramida reprezinta 35% din totalul pietei de zidarie, estimata anul trecut la un volum de 6-7 milioane de metri cubi si un avans anual de 15%. “Caramida ajunge din urma BCA-ul, acesta avand un procent de 40% din totalul pietei de zidarie si un consum de 3,3 milioane de metri cubi apreciat in acest an, insa preturile tind sa se echilibreze. Estimam o creste cu 10% a preturilor pe aceasta piata, datorita costurilor cu energia, transportul etc. In 2008 un metru cub de caramida va ajunge la aproximativ 350 lei, cu 10% peste media anului trecut”, afirma Mangalagiu.

Pentru acest an, Ceramica Iasi va continua sa promoveze noua identitate afisata in urma unui proces de rebranding realizat in parteneriat cu agentia Brandient. “Incepand cu acest an, Ceramica are o noua identitate. Ne pregatim sa lansam si un nou brand de produs”, a anuntat Mangalagiu.

Ceramica Iasi este un producator de blocuri si caramizi ceramice, sisteme de invelitori din tigle ceramice si placaje ceramice pentru interior si exterior. Actionarul majoritar al Ceramica S.A. Iasi, Advent International (prin Ugirofin) ,unul dintre cei mai mari administratori de fonduri de pe piata romaneasca, controleaza in prezent 66% din pachetul total de actiuni al companiei incepand din luna iulie 2007. Advent International a investit masiv in ultimul an in Romania, in special pe piata de retail si constructii, in afaceri ca Dufa Deutek sau Ceramica Iasi.

Ceramica Iasi are un capital social de 8,16 milioane lei, divizat in 16,3 milioane actiuni, cu o valoare nominala de 0,50 lei. Titlurile Ceramica sunt tranzactionate pe piata Rasdaq, la categoria de baza, sub simbolul CERE.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri