28 Februarie 2008

URBB investeste 12 mil. euro intr-un nou sortiment de suc Granini

Producatorul de bere United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a investit peste12 milioane de euro pentru lansarea unui nou sortiment de suc Granini Racoarea Fructelor, investitia urmand sa se amortizeze in 7-8 ani.

"Investitia in aceasta linie de productie a inceput in urma cu un an si se ridica la peste 12 milioane de euro. Estimam ca pentru amortizarea investitiei vor fi necesari 7-8 ani. Bautura face parte din categoria stil drink, iar metoda de obtinere este una noua, chiar si la nivel mondial, pentru ca se face destul de greu, fara conservanti si coloranti", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB.

Acesta a precizat ca noua linie are o capacitate de productie de 26.000 de sticle pe ora, in functie de cerere.

Potrivit vicepresedintelui de marketing, Catalin Ignat, pentru promovarea noului sortiment de suc, compania a alocat 1 milion de euro, campania de promovare urmand sa inceapa saptamana viitoare. De asemenea, pentru segmentul bere, compania are un buget de promovare de 15 milioane de euro, cu pana la 30 % mai mare fata de anul trecut.

"Motivul pentru care am ales produsele de stil drink este pentru ca in Romania consumul pe acest segment reprezinta 80 % , iar cel de nectar (intre 25 % si 99 % pulpa) si juice (100% pulpa) reprezinta doar 20 %, iar in alte tari consumul este invers ", a adaugat Ignat.

Compania si-a program investitii de 10 milioane de euro in logistica si distributie.

URBB a lansat, la inceputul anului 2008, productia in cea de-a doua berarie a fabricii Tuborg, dupa o investitie de 50 de milioane de dolari, pentru acest an fiind estimata o crestere in volum a vanzarilor de bere cu 20 %. La finalul anului 2007, vanzarile de bere URBB au inregistrat o crestere in volum cu 15 % fata de 2006, iar vanzarile de bauturi racoritoare au crescut cu 20 %. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 17 % in 2007, fata de 2006.

Investitiile planificate de companie pentru 2008 se vor ridica la peste 20 de milioane de euro si vor fi orientate catre marirea capacitatii de imbuteliere si dezvoltarea sistemului de distributie. Investitia totala realizata de compania URBB in Romania, de la intrarea pe piata pana la finalul anului 2008, va atinge 185 de milioane de dolari.

Portofoliul URBB cuprinde exclusiv marci internationale de bere, respectiv Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness si Kilkenny.



Citeste si