Producatorul ceh de medicamente Zentiva a inregistrat o scadere de 19,5% a vanzarilor totale de anul trecut pe piata romaneasca, deprecierea fiind pusa pe seama strategiei companiei de a-si orienta interesul catre profitabilitate, in defavoarea cresterii cotei de piata, potrivit declaratiilor actualului sef interimar al Zentiva, Josef Belcik.

„Rezultatele sunt urmarea fireasca a unui an marcat de schimbari. Incepand cu cea de-a doua jumatate a anului trecut, interesul s-a concentrat mai degraba catre profitabilitate si eficientizare a proceselor, si intr-o mai mica masura catre cresterea cotei de piata. Ne asteptam ca vanzarile pe piata locala sa revina la un trend pozitiv, in concordanta cu rata de crestere a pietei”, a declarat Josef Belcik (foto).

Compania a inregistrat, anul trecut, un profit net de aproximativ 1,2 milioane de euro, de 5 ori mai mic fata de cel realizat in 2006, potrivit datelor emise de companie.

„Zentiva va ramane la planul sau strategic de crestere, iar scopul sau este sa devina unul din liderii pietei farmaceuticelor din Europa Centrala si de Est. Rezultatele noastre financiare din 2007 nu au fost conform asteptarilor, insa acum ne concentram fortele spre a putea raporta in 2008 atat cresteri ale vanzarilor, cat si ale afacerilor Zentiva”, a declarat presedintele si CEO-ul grupului farmaceutic ceh, Jiri Michal.

Compania Zentiva SA Romania a fost construita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA. In 1998, actiunile societatii se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti.

Principalul actionar al Zentiva Romania este Venoma Holdings Limited cu o detinere de 51%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri