Gazprom, cel mai mare producator de gaz din lume, nu a abandonat interesul pentru Romania si ar putea penetra piata noastra printr-un parteneriat cu grupul german E.ON AG, in scopul dezvoltarii unor proiecte din domeniul distributiei.

Avem posibilitatea de a intra in activele achizitionate de E.ON in Romania. Avem oportunitatea de a ne apara interesele nu doar prin achizitionarea de active, ci si prin relatii de colaborare, a declarat directorul executiv adjunct al Gazprom, Alexander Medvedev, citat de cotidianul rusesc St. Petersburg Times. Contactat telefonic de Averea, reprezentantul pentru Romania al grupului E.ON, Volker Raffel, nu a confirmat informatia, dar nici nu a negat posibilitatea parteneriatului.

Gazprom, companie care incearca sa dobandeasca acces pe pietele de gaze naturale din Europa, piete pe care un sfert din gazul natural consumat este furnizat de Gazprom, discuta cu E.ON posibile proiecte comune in domeniul productiei si vanzarii de gaz natural, precum si in domeniul productiei de energie electrica, adauga publicatia rusa.

Ruhrgas AG, o divizie de distributie a gazului natural din cadrul E.ON, a castigat in luna august 2004 o licitatie pentru pachetul majoritar de actiuni in societatea Distrigaz Nord SA, una dintre companiile romanesti de distributie a gazului natural, acordul urmand sa fie finalizat in curand.

Dupa ce a cumparat Electrica Moldova, concernul german E.ON se declara interesat si de achizitionarea altor companii romanesti de distributie a energiei electrice.

Nu este pentru prima oara cand gigantul rusesc Gazprom isi exprima interesul pentru piata autohtona a utilitatilor. Anul trecut, compania ruseasca a pierdut la mustata cursa pentru preluarea uneia dintre cele doua societati de distributie a gazului de la noi, Distrigaz Sud.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri