15 Aprilie 2008

Producatorul de ulei Prutul vrea vanzari cu 35% mai mari pentru marca Spornic in 2008



Producatorul de ulei Prutul Galati, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala de profil, estimeaza ca vanzarile la marca Spornic se vor majora cu 35% anul acesta, comparativ cu 2007, mai ales in conditiile in care rezultatele din primele trei luni arata o crestere cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In primul trimestru al anului curent, producatorul a inregistrat, pentru uleiul Spornic, cifre de vanzari cu 33% mai mari fata de aceeasi perioada a anului anterior, majorare sustinuta si de rezultatele inregistrate pe 2007, care au aratat o crestere de 30% comparativ cu 2006, potrivit datelor emise de companie.

“Ne asteptam ca vanzarile la brandul Spornic din 2008 sa creasca cu 35% fata de 2007, obiectivul nostru bazandu-se pe eforturile de promovare si de distributie al campaniei publicitare aflate in derulare. Piata uleiului este greu previzibila, insa pana acum s-a remarcat cresterea acesteia in valoare”, a declarat, pentru Wall-Street, Mirela Olarescu, marketing si PR manager in cadrul Prutul Galati.

Afacerile producatorului de ulei Prutul au crescut, in primele noua luni ale anului 2007, cu 63%, pana la 39 de milioane de euro, comparativ cu perioada similara a anului anterior, pe fondul majorarii vanzarilor de ulei imbuteliat.

Piata interna a uleiului va cunoaste o crestere de 5-10% fata de anul trecut, potrivit estimarilor principalilor jucatori de pe piata de profil. Dupa intrarea Romaniei in UE, pretul uleiului din import a scazut considerabil, iar romanilor li s-a pus la dispozitie o gama mai larga de produse, dintre care cele organice par a avea un potential crescut.

In ceea ce priveste consumul de ulei, Romania este una dintre tarile cu cel mai ridicat consum de ulei pe cap de locuitor, de aproximatov 11 litri pe an, comparativ cu Ungaria sau Austria, unde valoarea nu depaseste 7 litri, respectiv 5 litri, potrivit datelor furnizate de GfK, liderul mondial in domeniul cercetarilor de piata, anul trecut.

Brandul Spornic este fabricat de Prutul SA, cea mai veche fabrica de ulei din Romania, infiintata in anul 1893. Compania are 100% capital romanesc. In acest moment, portofoliul companiei include marcile de ulei: Picasol, Spornic si Prutul.

Prutul S.A. este una din primele patru firme producatoare de ulei vegetal de pe piata romaneasca. Compania detine, pe langa fabrica de ulei de la Galati, noua capacitati de depozitare a materiei prime in localitatile: Urleasca, Lacu Sarat, Lehliu, Calarasi, Filiasi, Mircesti, Jijia, Sarca si Liesti.

Principalii producatori de ulei din Romania sunt Bunge, Cargill, Ulvex, Prutul, Agricover si Ulerom, a caror cote de piata acopera o piata evaluata la o valoare de 210-220 de milioane de euro.



Citeste si