Cel mai mare producator de cafea din Germania, Tchibo, a anuntat miercuri un declin al vanzarilor in 2007, insa si-a planificat sa se extinda in estul Europei, inclusiv in Romania, precum si in sectorul bauturilor pe baza de cafea, relateaza Reuters.

Vanzarile companiei au coborat anul trecut cu 7%, la 3,559 miliarde euro. Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) au scazut cu 38%, la 110 milioane euro, potrivit NewsIn.

Scaderea a fost cauzata de retragerea companiei de pe pietele franceza si olandeza, dar si vanzarilor cu amanuntul mai slabe din Germania.

Tchibo estimase o scadere a cifrei de afaceri din 2008, in parte din cauza restructurarii, a declarat directorul financiar, Yves Mueller, in cadrul unei conferinte de presa.

Compania are in plan deschiderea a peste 400 de cafenele in Europa de Est, mai ales in Rusia, Ucraina si Romania, a anuntat Mueller.

Vanzarile Tchibo in Europa de Est au crescut cu aproximativ 30% in 2007, iar cele mai bune performante au fost obtinute in Polonia si Republica Ceha.

In prezent, compania are 80 de cafenele deschise in Europa de Est, inclusiv in Turcia.

Tchibo si-a mentinut prima pozitie pe piata germana a cafelei in 2007, a spus Mueller. Compania s-a axat pe obtinerea unor produse cu o calitativ superioara si a reusit sa vanda la preturi mai mari decat ale concurentilor, mentinandu-si volumul vanzarilor, a adaugat directorul.

Comerciantii de produse pe baza de cafea considera ca Tchibo se confrunta cu o competitie intensa din partea lanturilor de supermarketuri, care ofera cafea la preturi mici pentru a ademeni clientii in magazinele lor.

Cafeaua are, insa, contributie minoritara la vanzarile grupului Tchibo, desi compania privata nu afiseaza detalii financiare despre afacerea sa cu cafea.

Tchibo se foloseste de cafenelele sale pentru a vinde o gama larga de produse de consum, de la haine pana la produse electronice, inclusiv pensii private, iar paleta de produse se schimba saptamanal.

Compania a avut de suferit din cauza supermarketurilor care au copiat conceptul de schimbare saptamanala a ofertei de produse nealimentare. "Tchibo a fost copiat fara mila de alti retaileri in anii trecuti", a spus directorul executiv al companiei-mama a Tchibo, firma privata Maxinvest, Arno Mahlert.
La inceputul acestui an, Tchibo a anuntat ca isi restructureaza lantul de cafenele din Germania, inchizand magazinele mai mici.

Compania a anuntat ca va reduce amploarea planurilor de extindere in vestul Europei, in state precum Marea Britanie, si ca se va concentra pe Europa de Est.

Cafeaua a fost in continuare privita ca stand la baza afacerii Tchibo, in ciuda vanzarilor mari de produse nealimentare, a spus Mueller.

"Vrem sa ne extindem masiv in sectoarele bauturilor pe baza de cafea", a spus Mueller, intrebat despre strategia pentru anul 2008. Tchibo detine in prezent aproximativ 15% din piata germana de cafea espresso, insa urmareste sa-si creasca afacerea mai rapid.

Mahlert a spus ca se asteapta la "o tendinta generala de crestere" a preturilor la produsele pe baza de cafea, dar ca nu poate estima nivelul exact, din cauza volatilitatii preturilor cafelei la nivel international.
"Piata germana a cafelei inregistreaza cea mai mare competitie din lume", a spus Mahlert.
Tchibo si-a sporit, de asemenea, volumul vazarilor de cafea bio, produsa printr-o agricultura sustenabila.


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si