Agentia de evaluare financiara Standard & Poor\'s (S&P) a majorat ratingul pentru credite pe termen lung al lantului de magazine Metro de la \'BBB\' la \'BBB+\', ca urmare a ameliorarii conditiilor financiare in 2007 si a asteptarilor ca firma sa se solidifice si in 2008, potrivit reprezentantilor S&P.
Standard & Poor's plasase ratingul pentru credite pe termen lung al Metro sub monitorizare cu perspectiva pozitiva in 31 august 2007.

Ratingul 'A-2' pentru credite pe termen scurt al Metro a fost confirmat, iar perspectiva ratingurilor este stabila.

"Aceste miscari survin in contextul in care creditarea companiei s-a ameliorat in 2007, iar noi ne asteptam la o continuare a evolutiei pozitive si in 2008", a comentat Nicolas Baudouin, analist credite la Standard & Poor's.

Castigurile grupului inainte de deducerea dobanzii si a impozitarii (EBIT) au crescut cu 9% pana la 2,1 miliarde euro in 2007, mai ales ca urmare a activitatii din diviziile "cash and carry", a celei de produse electronice Media Markt/Saturn (MMS) si a magazinelor Kaufhof.

Ratingurile Metro reflecta pozitia de lider de piata a companiei in ceea ce priveste vanzarea de bunuri de larg consum si a produselor electronice din Europa. Aceasta este contrabalansata, insa, de expunerea semnificativa a Metro la piata competitiva de retail din Germania si de profilul sau de risc financiar.

"Intarirea masurilor financiare ar putea fi accelerata daca unele dintre afacerile companiei vor fi vandute in conformitate cu strategia dezvaluita recent de cel mai mare proprietar al Metro, Franz Haniel & Cie GmbH", a mai spus Baudouin.

Noile planuri strategice ale Metro din 18 martie arata ca reprezentantii lantului de magazine iau in considerare vanzarea lantului Kaufhof si o posibila oferta publica initiala pentru magazinele MMS.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri