Lantul de supermarketuri Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize Group, a inregistrat, in primele trei luni ale anului curent, o crestere de 17,9% a veniturilor, o majorare tripla fata de media grupului. Profitul operational al grupului a scazut cu 10%, pe fondul slabirii monedei americane si al cresterii costurilor de operatiuni, informeaza compania.
La nivel de grup, veniturile companiei au scazut cu 4,5% in euro pe fondul unui dolar mai slab in comparatie cu moneda UE. Profitul inainte de plata dobanzilor si a impozitelor (EBIT) a scazut pana la 205,7 milioane de euro de la cele 229,6 milioane d euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.

"In acest mediu economic caracterizat de o incertitudine tot mai mare, toate companiile noastre s-au concentrat pe pastrarea clientilor fideli si pe cresterea veniturilor pe primul trimestru", a declarat Pierre-Olivier Beckers, presedintele si CEO-ul grupului belgian.

O parte din rezultatele bune obtinute in primele trei luni ale anului acesta sunt puse pe majorarilor raportate pe pietele romaneasca si indoneziana, de aproape 18%, pana la 44,5 milioane de euro.

Fondata in 1995, Mega Image are o retea ce cuprinde 23 magazine in Bucuresti, Constanta si Ploiesti si face parte din grupul belgian de retail Delhaize, prezent in sapte tari si pe trei continente. La sfarsitul anului trecut, reteaua Delhaize Group numara 2.545 de magazine si venituri de 19 miliarde de euro, cu un profit de 410,1 milioane de euro.

Operatiunile romanesti al retailerului sunt conduse de John Kyritsis (foto), director general al Mega Image. Pentru anul acesta, filiala locala a grupului belgian si-a propus inaugurarea a cinci noi magazine (dintre care doua in zona Dorobanti in Capitala si zona Vaii Oltului), consolidarea afacerilor din Bucuresti si rebranduirea celor 14 supermarketuri La Fourmi achizitionate recent pentru suma de 18,6 milioane de euro.

Conducerea Mega Image nu exclude si posibilitatea extinderii retelei actuale prin achizitii, zvonuri recente neconfirmate oficial aratand ca belgienii ar purta discutii in acest sens cu lantul romanesc de supermarketuri Primavara. De asemenea, retailerii din provincie sunt si ei o tinta pentru expansiunea retelei de supermarketuri in Romania.

Planurile de extindere a afacerilor Mega Image includ si mediul online, reprezentantii companiei neexcluzand posibilitatea de a demara un magazin de profil pe Internet, cu precizarea ca obiectivul companiei este si va fi intotdeauna preponderent orientat catre activitatea comerciala actuala.

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour (principalul competitor al Mega Image), Kaufland, Auchan, Real, Billa, Cora si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hipermarketurilor; Mega Image, La Fourmi, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL, Minimax Discount - pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri